اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام سقای‌بی‌ریا در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

زیر سئوال بردن انتخابات به هیچ وجه قابل قبول نیست‌/‌توجه مسئولان به تذکرات رهبری‌

خبرگزاری فارس: استاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: تذکرات رهبری عام بوده و باید در قاعده هندسه انتخابات آینده مورد توجه قرار گیرد.

زیر سئوال بردن انتخابات به هیچ وجه قابل قبول نیست‌/‌توجه مسئولان به تذکرات رهبری‌

 حجت‌الاسلام ناصر سقای بی‌ریا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار روز گذشته مردم قم با ایشان اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری در چند بخش قابل بررسی است.

وی ادامه داد: ایشان در یک قسمت نسبت به مقررات جمهوری اسلامی و انتخابات هشدار داده و سیستم انتخابات کشور را با کشورهای دیگر مقایسه کردند.

تاکید رهبری بر برگزاری انتخاب آزاد و حداکثری

مدیرگروه روانشناسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به طرح برخی خواص در مورد انتخابات آزاد گفت: ایشان بر انتخابات آزاد و حداکثری تاکید کردند و عنوان کردند که سیستم انتخابات کشور، آزاد و سالم است.

وی تصریح کرد: اگر در این راه مشکلی پیش بیاید، قانون پیش‌بینی‌های لازم را کرده و باید از طریق قانونی اقدام کرد همان طور که در فتنه 88 کسانی سعی کردند از راه غیر قانون وارد شوند و البته در نهایت اسباب سرشکستگی خود را فراهم کردند.

مردم نسبت به توطئه‌های دشمن هوشیار باشند

سقای بی‌ریا با اشاره به صلاحیت شورای نگهبان در احراز شرایط کاندیداها گفت: کسانی در جایگاه تائید صلاحیت کاندیداها قرار دارند که خود بالاترین صلاحیت‌ها را از نظر نفسانی دارا هستند.

وی با تاکید بر لزوم هوشیاری مردم برای مقابله با ترفندهای دشمنان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: ولی امر مسلمین تاکید داشتند که انتخابات در زمان خودش باید اتفاق بیفتد و آن وعده‌های الهی که به امت اسلام داده شده، محقق خواهد شد.

استاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به روایتی از امام علی(ع) در مورد وعده الهی به مردم بیان داشت: رهبری در سخنان خود بیان داشتند که رسیدن به اهداف عالیه نیازمند فداکاری، صبر و مقاومت است.

زیر سئوال بردن انتخابات به هیچ وجه قابل قبول نیست

وی با اشاره به تعبیرات روشن رهبری در خصوص کسانی که نسبت به کلیت انتخابات حرف‌هایی می‌زنند گفت: زیر سئوال بردن انتخابات به هیچ وجه قابل قبول نیست و سیستم انتخابات کشور نه تنها نقصی نسبت به سایر سیستم‌ها ندارد بلکه برتری هم دارد.

سقای بی‌ریا با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبری در خصوص جایگاه ریاست جمهوری ادامه داد: کسانی که می‌خواهند کاندیدای ریاست جمهوری شوند باید بدانند که این منصب تجربه بالای مدیریتی می‌خواهد و کار ساده‌ای نیست.

وی با دعوت مردم به دقت در انتخاب اصلح ابراز داشت: کاندیداها نباید خود را بیش از آنچه هستند ارزیابی کنند و مردم در هنگام انتخاب اصلح دقت کنند که کسی را انتخاب کنند که صادق بوده و سوگند دروغ نخورد.

استاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: تذکرات رهبری عام بوده و باید در قاعده هندسه انتخابات آینده مورد توجه قرار گیرد.

منظور رهبری از تقوای جمعی کلیت نظام و مردم است

وی در مورد سخنان رهبری در مورد تقوای جمعی و هوشیاری همگانی ابراز داشت: ایشان کلیت نظام را مدنظر داشتند و اینکه مردم و مسئولان از درگیری‌های جزئی بپرهیزند و از طراحی دشمنان غافل نشوند و به درون و بیرون توجه داشته باشند.

سقای بی‌ریا تاکید کرد: بالاترین هدفی که داریم اصل نظام و بالاترین هدف دشمن هم زدن این نظام از ریشه است بنابراین باید مراقب تمام اقدامات خود در پنج ماه باقیمانده تا انتخابات باشیم.

انتهای پیام/78001/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول