اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف قزوین خبر داد

نصب یک زیارت‌نامه‌ واحد در اماکن متبرکه قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: یک زیارت‌نامه مشترک در همه اماکن متبرکه استان قزوین به‌زودی نصب می‌شود.

نصب یک زیارت‌نامه‌ واحد در اماکن متبرکه قزوین

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: با نصب زیارت‌نامه مشترک در همه امامزاده‌های استان قزوین زائران فقط یک زیارتنامه را در بدو ورود به اماکن متبرکه قرائت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد با ایجاد شایعه و القای حرف‌هایی مبنی بر اینکه «فرزند امام رضا (ع) در امامزاده حسین (ع) وجود ندارد یا این امام بزرگوار فرزندی به این نام نداشته است»، ابراز داشت: این حرف‌ها به هیچ عنوان صحت ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: دشمنان اسلام با هدف ایجاد توطئه دینی این شایعه و حرف‌ها را پراکنی می‌کنند تا بتوانند با کم‌رنگ کردن اعتقادات دینی مردم به اهداف شومشان برسند.

نوروزی با بیان اینکه دشمنان اسلام از هر نیرنگی برای خدشه‌دار کردن باورها و اعتقادات مذهبی مردم استفاده می‌کنند، متذکر شد: باید در این راستا آحاد جامعه هوشیار باشند تا با بصیرت فتنه‌های آنان را خنثی کنند.

این مسئول بیان داشت: انجام طرح تعویض سنگ‌فرش امامزاده حسین (ع)، شناسایی و تأیید هیئت امنا بقاع متبرکه با شاخصه‌های تعهد، ولایت‌مداری و امین و جذب بیش از 500 خادم افتخاری برای ارایه خدمات به زائران بقاع متبرکه را از فعالیت‌های صورت گرفته اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین است.

نوروزی ابراز داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه این استان در راستای عمل به نیت واقفان، تطابق و بروزرسانی نیت آنان با مسائل روز جامعه و توجه به بیانات رهبر فرزانه انقلاب پیرامون مقابله با جنگ نرم اقدام به برگزاری برنامه‌‌های فرهنگی،‌ مذهبی و ملی با هدف ترویج بصیرت ولایی و جایگاه والای رهبری کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین متذکر شد: برگزاری مراسم‌هایی از جمله یاس نبوی و بصیرت عاشورایی در بیش از 50 بقعه، ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان و ایجاد واحدهای فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه شاخص استان قزوین از فعالیت‌های فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه این استان است.

این مسئول با اشاره به اینکه بیش از 16 میلیارد و 695 میلیون ریال اعتبار امسال از دفاتر ائمه جماعات، مساجد و مصلاهای استان قزوین جذب اداره‌کل اوقاف و امور خیریه این استان شده است، اضافه کرد: اعتبارات دولتی جذب شده این اداره‌کل نیز در سال جاری به همین میزان بوده است.

نوروزی بیان اینکه امسال 18 درصد از اعتبارات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تخصیص یافته است، خاطرنشان کرد: متأسفانه این اعتبارات جوابگوی فعالیت‌های گسترده این سازمان نیست که این اداره‌کل با برگزاری جلسه با حضور استاندار قزوین در هفته وقف تلاش می‌کند بتواند با جذب اعتبارات برخی از این فعالیت‌ها را انجام دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اذعان داشت: میزان وصول مطالبات شخصی، حقیقی و حقوقی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه این استان 180 میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان قزوین اعتباری بیش از یک میلیارد تومان برای نوسازی، تعمیر و مرمت امامزاده حسین (ع) تخصیص یافته است، ابراز داشت: شهرداری قزوین، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه متولی انجام این اقدامات شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین محوطه امامزاده حسین (ع) را سنگ فرش کرده است، ادامه داد: این اداره‌کل نحوه اعتبارات جذب شده سازمان‌ها و چگونگی هزینه کردن آنها را در نوسازی این امامزاده پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/77009/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول