اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون

درآمد بقاع متبرکه تویسرکان بیش از یک میلیارد ریال است

خبرگزاری فارس: مسئول امور مالی اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان گفت: درآمد بقاع متبرکه شهرستان تویسرکان از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک میلیارد و 20 میلیون ریال است.

درآمد بقاع متبرکه تویسرکان بیش از یک میلیارد ریال است

عباس کولیوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان اظهارکرد: در شهرستان تویسرکان 42 امامزاده و بقعه متبرکه ثبت شده است که از این مجموع 11 امام‌زاده دارای درآمد هستند.

وی با بیان اینکه چهار امامزاده در شهرستان شاخص و میزبان زائران زیادی هستند، در خصوص درآمد جمع‌آوری شده این زیارتگاه‌ها، افزود: امام‌زاده ناصر 257 میلیون ریال، امامزاده محمد روستای شأن‌آباد 250 میلیون ریال، مسجد باغوار 120 میلیون ریال و مسجد ابوالفضل (ع) سرابی 170 میلیون ریال در سال‌جاری تا به امروز درآمد داشتند.

به گفته مسئول امور مالی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان مبلغ جمع‌آوری شده در بقاع متبرکه تویسرکان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به پروسه 12 ماهه سال 90 رشدی 30 درصدی دارد.

وی درآمد بقاع متبرکه سال 90 درآمد بقاع متبرکه تویسرکان را 718 میلیون و 454 هزار ریال اعلام کرد و افزود: درآمد بقاع متبرکه شهرستان تویسرکان از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک میلیارد و 20 میلیون ریال است.

کولیوند تعداد موقوفات تویسرکان را 290 مورد در 2 بخش متصرف و غیرمتصرف عنوان کرد و بیان داشت: بخش موقوفات متصرفی در حوزه انتفاعی 196 موقوفه شامل مساجد و حسینه‌ها و سایر اماکن مذهبی و در حوزه منفعتی 94 موقوفه در شهرستان وجود دارد.

وی موقوفات غیرمتصرف را در تویسرکان سه فقره عنوان و ابراز کرد: وقف یک فریضه بسیار ارزشمند و متعالی است که نقش زیادی در سعادت و سلامت زندگی انسان ایفا می‌کند.

مسئول امور مالی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان خاطرنشان کرد: درآمد موقوفات این نهاد در تویسرکان از ابتدای سال‌جاری تاکنون نسبت به کل سال گذشته از 48 درصد رشد برخودار است.

وی مبلغ درآمد سال 90 موقوفات شهرستان را 280 میلیون ریال اعلام و اذعان کرد: درآمد موقوفات جمع‌آوری شده از ابتدای سال‌جاری تاکنون از منابع موقوفی تویسرکان 700 میلیون ریال است.

انتهای پیام/89010/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول