اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

18000 متر مربع از فضای اماکن متبرکه ساماندهی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در راستای ساماندهی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه 18 هزار متر مربع ساخت و ساز در چنین فضاهایی شروع شده و در حال به سرانجام رسیدن است.

18000 متر مربع از فضای اماکن متبرکه ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از توسعه فضاهای متبرکه در گرمی اظهار داشت: ما در سطح استان 189 امامزاده و بقاع متبرکه را شناسایی کردیم که نسبت به ساماندهی، مرمت و کارهای عمرانی در برخی از این فضاها اقدامات اساسی شروع شده است.

وی با تاکید بر این نکته که امامزاده‌ها باید به فرموده مقام معظم رهبری به قطب‌های تربیتی تبدیل شوند، افزود: ‌استان اردبیل به موقوفات فرهنگی جدید نیاز دارد تا بتوانیم ارزش‌ها و هنجارهای واقعی را به منصه ظهور و بروز برسانیم.

مشهوری با یادآوری اینکه در ماه‌های اخیر بیش از 33 خیر و واقف برای انجام دادن امور نیک اعلام آمادگی کردند، ادامه داد: بزرگ‌ترین بیمارستان خیریه کشور با ظرفیت 320 تخت با نام حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) در اردبیل در دست احداث است که حدود 30 درصد پیشرفت دارد و تا دو سال آینده با کمک واقفان تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول ضرورت ترویج فرهنگ وقف و گذشت و ایثار را ضروری توصیف کرد و گفت: همایش باران وقف در آستانه هفته وقف برگزار شده و در کنار آن همایش وقف و رسانه نیز در اردبیل برگزار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: همان‌گونه که امامان معصوم هرگز از انجام امور وقفی غافل نشدند ما نیز باید موقوفات را احیا کرده و در یک فرآیند رو به جلو بتوانیم ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی وقف را که در حقیقت احیای نیت واقفان است به سرانجام برسانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به مهم‌ترین وظیفه خود که همان عمل به نیات واقفان و احیای موقوفات است، دست زده و در تلاش است تا از تصرف در وقف و یا موقوفه‌خواری به جد جلوگیری کند.

مشهوری در مورد احیای موقوفات از دست رفته نیز بیان کرد: در طول تاریخ موقوفات دستخوش فراز و فرود و تغییراتی بودند و عده‌ای سعی کردند موقوفات را پایمال کرده و در احیا و انجام آن قصور کنند در حالی که ما وظیفه داریم موقوفات فراموش شده را شناسایی و احیا کنیم.

وی ترغیب به وقف‌های جدید را بسیار ضروری اعلام کرد و ادامه داد:‌ متأسفانه الان در جامعه اسلامی شاهد رغبت مردم به وقف‌های جدید نیستیم که در این زمینه ضرورت دارد با یک نگاه متفاوت اقدامات و حرکت‌های خودمان را انجام دهیم.

مشهوری به نصب ضریح مقبره امامزاده محمدابن حنیفه‌ابن علی‌ابن ابیطالب (ع) در روستای برزند گرمی اشاره کرد و گفت: همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) از این ضریح مطهر رونمایی می‌شود.

وی افزود: کاروان همراه این ضریح امامزاده صبح روز شهادت امام رضا (ع) وارد گرمی شده و پس از برگزاری آیین ویژه‌ای در مقابل مسجد جامع این شهر نسبت به نصب آن در روستای قلعه برزند و در امامزاده یاد شده اقدام می‌شود.

در ادامه این جلسه نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی نیز از راه‌اندازی نمایندگی اوقاف و امور خیریه گرمی با هدف احیای موقوفات این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام میرقسمت موسوی وقف را از شاخصه‌های جامعه نبوی و علوی توصیف کرد و اظهار داشت: حضرت علی (ع) باید الگوی ما در موقوفات و احیای این حسنه جاریه باشد.

وی اضافه کرد: ساخت مساجد، دستگیری از نیازمندان، کمک به بیماران خاص و برگزاری مسابقات قرآنی از فعالیت‌های نمایندگی اوقاف است که امیدواریم در این زمینه همکاری‌ها و هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد.

موسوی با مهم دانستن راه‌اندازی این نمایندگی، خواستار تأمین نیروی انسانی و تجهیز امکانات این نمایندگی در ماه‌های آینده شد.

انتهای پیام/62006/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول