اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل اوقاف قزوین خبر داد

غبارروبی اماکن متبرکه قزوین

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: غبارروبی و عطر افشانی اماکن متبرکه قزوین از جمله امامزاده‌ حسین(ع) با حضور مسئولان ارشد استانی برگزار می‌شود.

غبارروبی اماکن متبرکه قزوین

حجت‌الاسلام رضا نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: غبارروبی و عطرافشانی امامزاده‌ حسین (ع) با حضور مسئولان ارشد استانی از جمله آیت‌الله باریک‌بین نماینده ولی فقیه استان قزوین و احمد عجم استاندار قزوین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هفته وقف با آخرین روز ماه صفر مصادف شده است، ابراز داشت: به همین دلیل امامزاده حسین (ع) در قزوین به صورت نمادین با حضور مسئولان استانی در 23 دی ماه غبارروبی و عطرافشانی می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اذعان داشت: سایر امامزاده‌های استان قزوین نیز در 23 دی ماه توسط هیئت‌امنا غبارروبی، عطرافشانی برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه با برگزاری مراسم سیاه‌پوشان در نخستین روز ماه محرم، پرچم سیاه در گنبدهای امامزاده‌های  استان قزوین نصب می‌شود، متذکر شد: آخرین روز ماه صفر مصادف با هفته وقف شده است که بر این اساس مراسم غبارروبی، عطرافشانی و تعویض پرچم گنبدها توسط مسئولان مربوط در 23 دی ماه برگزار می‌شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: سه کمیته فرهنگی، مالی و پشتیبانی و روابط‌ عمومی و تبلیغات به مناسبت هفته وقف با هدف ترویج فرهنگ وقف در بین مردم تشکیل می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار داشت: در هفته وقف موقوفه خزانه در شهرستان البرز یک هفته بیماران خود را به صورت رایگان ویزیت می‌کند.

انتهای پیام/77009/ب20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول