اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت کهگیلویه:

شکست در پروژه پتروشیمی دهدشت حاصل بی‌توجهی به پژوهش است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت معدن و تجارت کهگیلویه با اشاره به اهمیت تقویت پژوهش در دستگاه‌های دولتی گفت: کهگیلویه از عدم توجه به پژوهش ضربه می‌خورد که شکست در پتروشیمی دهدشت حاصل بی‌توجهی به پژوهش است.

شکست در پروژه پتروشیمی دهدشت حاصل بی‌توجهی به پژوهش است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید باقر افشین صبح امروز در حاشیه نشست کمیته پژوهش و فناوری شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: یکی از مسائلی که می‌تواند به پیشرفت و ترقی هر منطقه کمک کند توسعه پژوهش و تحقیق به خصوص در بدنه نهادها و دستگاه‌های دولتی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه با بیان این‌که در بسیاری از موارد دیده می‌شود که تحقیق و پژوهش در مناطق کمتر توسعه یافته مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ابراز داشت: همین موضوع باعث شده فقر و عقب ماندگی هنوز بر استان ما حاکم باشد.

افشین با اشاره به این‌که در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه حرف‌های خوش آب و رنگی زده می‌شود، اضافه کرد: متأسفانه در اکثر این موارد این حرف‌ها فقط در حد شعار باقی می‌مانند و معمولا به سرانجام مقصود نمی‌رسند.

 رئیس اداره صنعت معدن و تجارت کهگیلویه خاطرنشان کرد: برای برون رفت مناطق کمتر توسعه یافته‌ای چون کهگیلویه از محرومیت راهی جز تغییر نگاه به پژوهش و کاربردی کردن آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد: کهگیلویه و به خصوص شهر دهدشت از عدم توجه به تحقیق و پژوهش ضربات سنگینی را متحمل شده و نمونه آن‌را می توان در جایگاه نامناسب احداث پتروشیمی، سیمان سپو و مسکن مهر عنوان کرد.

افشین بیان داشت: اگر تنها اندکی از وقت و هزینه دستگاه‌های دولتی صرف پژوهش در احداث چنین طرح‌هایی می‌شد وضعیت آن‌ها بدین گونه نبود.

افشین خاطرنشان کرد: نمونه‌های مختلفی از این بی‌برنامگی را می‌توان در واگذاری واحدهای تولیدی به افراد به عینه مشاهده کرد.

وی اضافه کرد: متأسفانه در شهرستان‌هایی چون کهگیلویه واحدهای تولیدی تأثیرگذار در اختیار کسانی گذاشته می‌شوند که گاها سواد خواندن و نوشتن هم ندارند و لاجرم پایانی جز ورشکستگی و هدر روی بیت‌المال در پی ندارد.

افشین علت این نابسامانی‌ها را نبود ارتباط مؤثر اداری و تحقیقات عنوان کرد و گفت: تا با این رویه فعالیت کنیم راه به جایی نخواهیم برد و همچنان باید درجا بزنیم.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت کهگیلویه با اشاره به نقش مؤثر و ارتباطی که روابط عمومی‌ها می‌توانند در زمینه پژوهش ادارات داشته باشند، بیان داشت: متأسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد در اکثر موارد ادارات کسانی را به عنوان روابط عمومی به کار می‌گیرند که عملا هیچ‌گونه کارایی ندارند.

وی در پایان تقویت زمینه پژوهشی در ادارات را امری ضروری دانست و گفت: تقویت روابط عمومی‌ها باید به صورت ویژه مورد توجه مدیران دستگاه‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/82008/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول