اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر:

اعتبارات پژوهشی دستگاه‎ها در مسیر واقعی هزینه شود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر گفت: دستگاه‎های اجرایی اعتبارات بخش پژوهش و تحقیق را در مسیر و مجرای واقعی خود هزینه کنند.

اعتبارات پژوهشی دستگاه‎ها در مسیر واقعی هزینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسن زارع ظهر امروز در نشست کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان بوشهر اظهار داشت: برخی از دستگاه‎های اجرایی اعتبارات پژوهشی را در ردیف‎های دیگر هزینه می‎کنند که لازم است این اعتبارات در امر طرح‎های تحقیقاتی صرف شود.

وی افزود: بسیاری از مشکلات جامعه از راه پژوهش و تحقیقات مرتفع می‌شود و پژوهشگران رسالت بزرگی در برابر جامعه برعهده دارند.

زارع خواستار نظارت بیشتر بر هزینه‌کرد اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی شد و اضافه کرد: تحقیق و پژوهش اساس توسعه و پیشرفت است و برای دستیابی به اهداف توسعه‌ای باید فرهنگ پژوهش را در استان نهادینه و ترویج کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر یادآور شد: مسئولان به عنوان مدیر دستگاه رسالت بزرگتری در جامعه دارند و حل و فصل مشکلات جامعه با همکاری پژوهشگران امکان‎پذیر است.

وی ادامه داد: مسئولان در مقابل رسالتی که بر عهده دارند مورد مواخذه الهی قرار می‌گیرند بنابراین باید بکوشند با انجام تعهدات و مسئولیت‎های خود در برابر مردم و جلب رضایت مردم رضایت خداوند را نیز داشته باشند.

زارع با بیان اینکه تشریفات زائد اضافی روند سرمایه‌گذاری در استان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است، گفت: در استان بوشهر در بحث جذب سرمایه‎گذار تلاش‎های زیادی شده است و برغم حضور سرمایه‎گذاران در استان بوشهر و اقدام آنان به سرمایه‎گذاری در این استان به دلیل موانع اداری و مانع‎تراشی برخی ادارات و طولانی بودن روند سرمایه‎گذاری از ادامه کار منصرف می‎شوند.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری بوشهر نیز در این نشست گفت: تهیه و تدوین نقشه جامعه پژوهش استان بوشهر به منظور رفع مشکلات این بخش امری ضروری است.

محمدرضا هاشمی فرد افزود: وضعیت اجرای طرح‎های پژوهشی در استان بوشهر مطلوب نیست که باید راهکار جدید، جدی و کاربردی برای این مهم پیش بینی و اجرا شود.

انتهای پیام/66007/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول