اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه پژوهش کهگیلویه و بویراحمد عنوان شد

برگشت اعتبارات پژوهشی خیانت و ظلم به مردم است

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مدیران این استان خواست تا اجازه ندهند که اعتبارات پژوهشی برگشت بخورد زیرا این سهل‌انگاری، خیانت و ظلم در حق مردم این استان است.

برگشت اعتبارات پژوهشی خیانت و ظلم به مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد جعفر لرستانی ظهر امروز در نشست کارگروه پژوهش در استان کهگیلویه و بویراحمد که با موضوع تحلیل خطر زلزله در این استان برگزار شد، اظهار داشت: همه ادارات و ذی‌حسابان بر اساس قانون موظف به هزینه کردن نیم تا سه درصد اعتبارات خود در حوزه پژوهشی هستند و برای اعمال قانون در این رابطه نباید منتظر نامه استانداری بمانند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این کارگروه که بیشتر اعضای آن از دستور کار آن بی‌اطلاع بودند، در واکنش به درخواست برخی ادارات و ذی‌حسابان برای نوشتن نامه به منظور هزینه کردن این اعتبارات در حوزه پژوهش افزود: قانون مهم‌تر از نامه استانداری است و هزینه کردن این اعتبارات پژوهشی نیازی به نوشتن نامه به ذی‌حسابان نیست زیرا قانون به صراحت این موضوع را مشخص کرده و ابهامی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: در مورد اعتبارات پژوهشی اختصاص بودجه مطرح نیست بلکه هزینه کردن بودجه مطرح است و اگر این پول‌های پژوهشی صرف مسائلی خارج از حوزه پژوهش در ادارات شده باشد باید این ادارات به نهادهای نظارتی پاسخگو باشند.

لرستانی برگشت اعتبارات پژوهشی ادارات و هزینه کردن آن‌ها در کارهای غیر پژوهشی را تخلف و خیانت به مردم خواند و بیان کرد: قانون الزام کرده است که این سه درصد اعتبارات یک اداره باید صرف امور پژوهشی شود و اگر هزینه نشود راهی جز برگشت این پول‌ها به خزانه نیست.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مدیران این استان خواست تا اجازه ندهند که اعتبارات پژوهشی برگشت بخورد زیرا این سهل‌انگاری ظلم در حق این استان است.

وی با برشمردن ظرفیت‌های زیاد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران در طرح‌های پژوهشی فکر نکنند حتما باید یک طرح گنده و کلان را ارائه دهند که کمتر از 100 میلیون تومان پول نخواهد بلکه کوچک‌ترین مسائل یک اداره می‌تواند موضوعی برای پژوهش باشد.

لرستانی عنوان کرد: از مصرف دستمال‌کاغذی گرفته تا هزینه‌های آب و برق و تلفن، رضایتمندی کارکنان و همه روش‌های بهینه کردن مصرف و کارایی می‌تواند به پژوهش و تحقیق گذاشته شوند.

 

* بررسی وضعیت زلزله در کهگیلویه و بویراحمد باید به تهیه نقشه منجر شود

به گزارش فارس، موضوع تهیه یک نقشه شهری متناسب با خطر زلزله و وجود گسل‌های زلزله در نقاط مختلف این استان نخستین دستور کار کارگروه پژوهش بود که از لیست طرح‌های پژوهشی و اولویت‌های تحقیقاتی این استان جا مانده است.

قباد نگین‌تاجی، شهردار یاسوج در این‌باره تأکید کرد: پژوهش‌های مهمی چون طرح‌های تفصیلی و جامع شهرها و طرحی مانند امایش سرزمین باید قبل از طرح در کارگروه‌ها در کمیته‌های تخصصی کارشناسی شده و پخته شوند و بعد برای تصویب به کارگروه پژوهش بیایند.

شهردار پایتخت طبیعت ایران افزود: در طرح پهنه‌بندی این استان به لحاظ خطر زلزله بادی مهم تهیه یک نقشه نهایی هم‌شتاب باشد که بر اساس آن بتوانیم برنامه‌های شهری خود را اجرا کنیم.

نگین‌تاجی با بیان اینکه اگر برای این طرح وقت و هزینه بگذاریم ولی در نهایت نقشه‌ای تهیه نشود نتیجه‌اش این می‌شود که یک بیمارستان دقیقا در گسل زلزله ساخته شود پس باید با توجه به اطلاعاتی که در این نقشه به دست خواهد آمد ضریب‌های ساخت و ساز در هر نقطه از استان کهگیلویه و بویراحمد مشخص شود و بر اساس آن‌ها عمل شود.

نگین‌تاجی با بیان اهمیت توجه به خطر زلزله خاطرنشان کرد: باید این طرح‌ها در کمیته‌های تخصصی بررسی شود که اشتباهات گذشته انجام نشود.

به گزارش فارس، بررسی وضعیت گسل‌ها و خطر زلزله و پژوهش در این زمینه در ردیف اولویت‌های پژوهشی کهگیلویه و بویراحمد قرار نداشت که تلاش می‌شود از کانال کارگروه پژوهش و شورای برنامه‌ریزی تصویب و برای آن اعتباری در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/82005/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول