اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل گل‌گهر سیرجان خبر داد

تأسیس پژوهشکده صنعت آهن و فولاد در سیرجان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مجتمع گل‌گهر سیرجان گفت: مجوز تأسیس پژوهشکده صنعت آهن و فولاد در گل‌گهر سیرجان از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر و این پژوهشکده فعالیت خود را آغاز کرده است.

تأسیس پژوهشکده صنعت آهن و فولاد در سیرجان

محمد جلال‌ماب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سیرجان اظهار داشت: با توجه به نیاز مسائل پژوهشی در صنعت سنگ آهن و فولاد و بومی شدن این صنعت از تجربیات گذشته و تجهیز شدن به علوم جدید صنعتی از دو سال پیش دنبال تأسیس پژوهشکده در مجتمع گل‌گهر بودیم.

وی افزود: پس از صدور مجوز از سوی وارت علوم، تحقیقات و فناوری، تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه شهید باهنر و مجتمع عظیم معدنی سنگ آهن گل‌گهر به امضا رسید و با حکم رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان مسئول این پژوهشکده معرفی در مجتمع گل‌گهر فعالیت خود را آغاز کرد.

جلال‌ماب تصریح کرد: این مؤسسه پژوهشی با همکاری اساتید دانشگاه و ایجاد تعهدی که دانشگاه‌ها در این راستا دارند مسائل پژوهشی همانند کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی، استخراج مناسب با صرفه اقتصادی بیشتر، علوم برتر در چرخه تبدیل و تولید و تجهیز به علوم روز را پیگیری می‌کنند.

وی بیان داشت: در صورت نیاز، کلاس‌های آموزشی مناسب را برگزار و در نهایت نتایج حاصله را به بزرگترین سرمایه کشور یعنی معادن عظیم سنگ آهن بررسی و منتقل می‌کنند تا اجرایی شود.

جلال‌ماب دانش‌محوری و مسائل پژوهشی مرتبط و توسعه تحقیقات پژوهشی را از اهداف مهم پژوهشکده اعلام کرد و گفت: با همین تحقیقات پژوهشی توسط مهندسان و متخصصان داخلی توانسته‌ایم، چهار خط تولید کنستانتره سنگ آهن و دو خط تولید گندله و یک خط آهن اسفنجی اجرایی تا سال 92 به بهره‌برداری برسانیم.

وی از پایان تحقیقات پژوهشی در زمینه انتقال آب از خلیج فارس به مجتمع گل‌گهر سیرجان و مجتمع مس سرچشمه خبر داد و افزود: نتایج تحقیقات نشان داد برای تامین آب مورد نیاز طرح‌های توسعه گل‌گهر باید طرح انتقال آب از خلیج فارس اجرایی شود که با اختصاص اعتبار اولیه 100 میلیارد تومان باید پیمانکار انتخاب و دو شرکت در بندرعباس و سیرجان عملیات اجرایی آغاز و نقشه را تهیه کنند.

جلال‌ماب خاطرنشان کرد: این طرح بزرگ از مصوبات سفر هیئت دولت به استان کرمان به عنوان بزرگترین طرح انتقال آب کشور به بخش صنایع است که با همکاری وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان طرح ملی تأمین انتقال آب جنوب و جنوب شرق کشور نامگذاری شده و آب مورد نیاز مجتمع سنگ آهن گل‌گهر و مس سرچشمه را تأمین می‌کند.

انتهای پیام/80015/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول