اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان فضایی کشور خواستار شد

فعالیت پژوهشکده تحقیقات فضایی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان فضایی کشور خواستار ایجاد شرایط لازم برای فعالیت پژوهشکده تحقیقات فضایی سازمان فضایی کشور در استان آذربایجان‌شرقی شد.

فعالیت پژوهشکده تحقیقات فضایی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حمید فاضلی بعدازظهر امروز در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: تبریز به عنوان قطب علمی و صنعتی کشور مطرح بوده و توجه بیش از پیش مراکز علمی و دانشگاهی این شهر به علوم فضایی می‌تواند به بالندگی این علم منجر شود.

وی با تاکید بر سرمایه‌گذاری در نیروی انسانی از دوران ابتدایی گفت: هم‌اکنون سازمان فضایی در برخی از کلانشهرهای کشور با بهره‌گیری از موقعیت پارک‌ها و بوستان‌ها، به آموزش علوم مرتبط با فضا به کودکان علاقه‌مند می‌پردازد.

فاضلی به سابقه تاریخی فعالیت رصدخانه مراغه اشاره کرد و افزود: آذربایجان و تبریز با توجه به شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی و داشتن ارتفاعات مختلف، شرایط مساعدی برای رصد تحولات فضایی در اختیار دارد.

وی خاطر‌نشان کرد: از آنجا که با ورود به عرصه فضا می‌توانیم بسیاری از مشکلات فناوری‌های موجود در زمین را برطرف سازیم، از این رو بسیاری از کشورهای جهان در عرصه فضا سرمایه‌گذاری‌هایی را انجام داده‌اند و توسعه آینده خود را در عرصه ورود به فضا می‌بینند.

رئیس سازمان فضایی کشور با بیان اینکه فناوری پیچیده فضایی در سند چشم‌انداز توسعه کشور از جایگاه خاصی برخوردار است، تصریح کرد: در این میان، توجه به فناوری نانو برای حضور موثر در فضا و همچنین برنامه‌ریزی برای ارسال موجود زنده به فضا ضروری است.

در پایان این دیدار، طرفین بر انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای تعامل بیشتر در آینده نزدیک تاکید کردند.

همچنین مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری، موظف شد در اسرع وقت نسبت به تنظیم پیش‌نویس تفاهم‌نامه موردنظر اقدام کند تا بعد از اتخاذ تمهیدات مناسب برای اجرای مفاد آن برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد. 

انتهای پیام/60002/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول