اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون راهبردی منابع انسانی رئیس جمهور مطرح کرد

جزئیات طرح تفویض مجوز استخدام نیروی انسانی به استانداران‌

خبرگزاری فارس: معاون راهبردی منابع انسانی معاونت مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: مجوز استخدام نیروی انسانی در هر استان به استانداران تفویض شده است.

جزئیات طرح تفویض مجوز استخدام نیروی انسانی به استانداران‌

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هاجر تحریری نیک‌صفت در جمع مدیران گیلان با تشریح جزئیات طرح مهر‌ آفرین اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح که به دنبال برطرف شدن موانع استخدامی و تبدیل وضعیت نیروی انسانی شاغل در نظام اداری کشور است، مجوز استخدام نیروی انسانی در هر استان به استانداران تفویض شده است.

وی گفت: رئیس جمهور برای اجرای هر چه بهتر احکام قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون پنج‌ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران، تمرکز زدایی و حل و فصل سریع برداشتن موانع تبدیل وضعیت نیروهای انسانی در استان‌ها این اختیارات را تفویض کرده است.

معاون راهبردی منابع انسانی معاونت مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور افزود: طبق اعلام نیازی که از طرف استان‌ها برای جذب نیروی انسانی انجام گرفته تعداد سهمیه هر استان مشخص شده است.

وی، نهادینه‌سازی فرهنگ کار و تلاش، زمینه‌سازی جذب نیروی متخصص در مناطق محروم، چابک‌سازی نظام اداری، توسعه نظام اداری الکترونیک و شفاف‌سازی حقوق متقابل اداری و مردم را از ویژگی‌های طرح مهر آفرین عنوان کرد و یادآور شد: اجرای طرح مهر‌آفرین بستر اجرایی شدن 9 بند از سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در نظام اداری را فراهم می‌کند.

*جذب نیروهای فامیلی ظلم بزرگ در حق نخبگان جامعه است

استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور به اداره کل بازرسی استانداری مأموریت داد تا نحوه جذب برخی نیروها در دستگاه‌های اجرایی را بررسی کند.

کیهان هاشم‌نیا با بیان اینکه در چند ماه گذشته برخی از افراد به صورت قراردادی و شرکتی در دستگاه‌های اجرایی با استفاده از ارتباطات غیر اداری و خانوادگی جذب شدند، اذعان کرد: به اداره کل بازرسی مدیریت و عملکرد حقوقی استانداری مأموریت داده شد تا گزارشی از این نوع جذب نیروها در سال جاری را تهیه کند.

وی با تصریح بر اینکه جذب نیرو به صورت فامیلی و از طریق باند بازی ظلم و گناه بزرگ در حق نیروهای تحصیلکرده و نخبگان جامعه است، خاطرنشان کرد: باید شرایط رقابت سالم برای جذب نیروها در دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد.

استاندار گیلان افزود: در ماه‌های گذشته برخی افراد به صورت قراردادی و شرکتی در بعضی از دستگاه‌های اجرایی جذب شدند که اغلب مرتبط و از اقوام کارکنان شاغل در دستگاه‌ها هستند.

وی با اشاره به تفویض اختیار به استانداران برای تبدیل وضعیت نیروهای انسانی شاغل در دستگاه‌های اجرایی، متذکر شد: این تفویض اختیار به معنای جذب بی‌ضابطه و بدون در نظر گرفتن موارد و اختیارات تعیین شده در قانون نیست.

انتهای پیام/2300/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول