اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی خبر داد

فراهم‌سازی زیرساخت‌های صدور کارت ملی هوشمند در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز برای صدور کارت ملی هوشمند در آذربایجان‌غربی در زمینه‌های مختلف فراهم شده است.

فراهم‌سازی زیرساخت‌های صدور کارت ملی هوشمند در آذربایجان غربی

محمد جوان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: برای صدور کارت ملی هوشمند زیرساخت‌های مورد نیاز اعم از قانونی، فنی ارتباطی و گسترش تجهیزات برای استفاده وسیع و فراگیر، زیرساخت‌های مناسب فناوری اطلاعات، دسترسی به نیروی انسانی متخصص و کارآمد فراهم شده است.

وی یکی از الزامات مهم برای عملی شدن این موضوع را فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: برای اینکه استفاده حداکثری را شاهد شویم باید بسترهای مورد نیاز در فرهنگ نیز فراهم شود که انجام دادن این وظیفه مهم بر عهده رسانه‌های جمعی قرار دارد.

وی کارت ملی هوشمند را به عنوان یکی از مقدمات و زیرساخت‌های دولت الکترونیک مطرح کرد و افزود: با استفاده از کارت ملی هوشمند امکان ورود امن و قابل اطمینان در فضای دیجیتال برای کاربران فراهم می‌شود به این ترتیب افراد می‌توانند به اطلاعات دست‌ پیدا کنند.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی اضافه کرد: افراد می‌توانند با اطلاعات و خدمات مختلفی از بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی در هر زمان و در هر مکانی که به اینترنت دسترسی داشته باشند به راحتی، با سرعت و با کیفیت مناسب به اطلاعات دست یابند.

وی خاطر نشان کرد: افراد قادر می‌شوند به صورت 24 ساعته در همه ایام هفته خدمات را از مراکز ذی‌ربط دریافت کنند به طوری که این راهبرد، صرفه‌جویی در وقت و هزینه را برای شهروندان به همراه دارد بنابراین استفاده از کارت ملی هوشمند مزیت‌های زیادی را در خود نهفته کرده است که باید به طور وسیع اطلاع‌رسانی شود.

جوان با بیان اینکه کارت ملی هوشمند و کارت ملی کاغذی قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: مزیت‌های زیادی در کارت‌های هوشمند وجود دارد به طوری که این کارت‌ها به جای چندین کارت قابل استفاده هستند پس صدور آنها منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های دولت می‌شود.

انتهای پیام/61002/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول