اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام راشدیزدی:

فعالیت‌های گسترده آقا مجتبی تهرانی در اسلام نظیر ندارد

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام راشدیزدی گفت: آقامجتبی تهرانی دلسوز اسلام بود و فعالیت‌های گسترده آقا مجتبی تهرانی در اسلام نظیر بیرونی ندارد.

فعالیت‌های گسترده آقا مجتبی تهرانی در اسلام نظیر ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدکاظم راشد یزدی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی(ره) در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: اسلام دین علم است و در سه میدان علیه سه مسئله قیام کرده‌ است، یکی در میدان فرهنگ مترقی علیه جهل و بی‌سوادی، دیگری در میدان اقتصاد سالم علیه فقر و استیصال و تهی‌دستی و عدالت اجتماعی علیه ظلم و ظالم است.

وی ادامه داد: دین اسلام با کلمه بخوان آغاز شده و نخستین کلمه این دین است که این کلمه را در هیچ دینی مشاهده نمی‌کنیم.

راشد یزدی نخستین ابزار این دین را قلم دانست و خاطر نشان کرد: در دین اسلام کتاب و قلم عینا آمده است و جزو جدانشدنی دین اسلام به شمار می‌رود.

این سخنران فرزانه با تاکید بر سخن پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه مسلمانان نباید قلم را از دست دهند چرا که در قلم خیری است که تا روز قیامت برقرار است، بیان کرد: نشان پرچم بین‌المللی اسلام باید در دو ابزار قلم و کتاب باشد.

وی با اشاره به اینکه خدای دین عیسی و موسی است با خدای دین اسلام یکی است و تنها راه رسیدن به آن متفاوت است عنوان کرد: انبیا الهی اغلب از طریق حس و معرفت حسی به درک خداوند می‌پرداختند در حالی که در دین اسلام از معرفت علمی استفاده می‌شود.

راشدیزدی با تاکید بر اینکه اسلام دین علم است و تمام دستورات آن بر این مبنا ارزش‌گذاری شده است، اظهار کرد: احکام تکلیفی و واجبات و مستحبات، مکروهات و مباهات همگی به میزان علم و وحی مشخص شده و جای هیچ‌گونه شکی در درست بودن آنها نیست.

وی در ادامه عنوان کرد: عقل اصل دین است و سلاح دین علم است و بر این دو مبنا تمامی علوم سیاسی، پزشکی، مدیریت و اسلام شکل گرفته است.

این سخنران فرزانه در ادامه گفت: روحانیت با 3 شرط تطبیق داده می‌شود افرادی که عالم، ساده زیست و ظلم‌ستیز هستند و همیشه در تاریخ اسلام ردپای آنها دیده می‌شود.

راشدیزدی افزود: از لحاظ تبلیغی و رساندن علوم دینی به نقاط مختلف دنیا کمی عقب هستیم و باید در این امر تلاش شود که فقط اسلام است که می‌تواند بشریت را نجات دهد.

وی با تاکید بر اینکه اسلام نباید فرصت‌ها را از دست دهد، بیان کرد: باید بتوانیم کتابی تحت عنوان اقتصاد اسلامی بنویسیم چرا که تنها این می‌تواند اقتصاد دنیا را از شکست نجات دهد و با توجه به نیاز روز باید کتابی علمی و در قالب نیاز روز بشر نوشته شود.

راشدیزدی اظهار کرد: آقامجتبی تهرانی از خاندان علم و شهادت بوده ‌است و تلاش‌های بسیاری برای اسلام و دین بر جای گذاشته است، ایشان 4 سال زیر سایه امام رضا(ع) مشغول تحصیل بودند و پس از آن در حوزه علمیه قم تحصیل می‌کردند.

این سخنران فرزانه در ادامه خاطر نشان کرد: آقامجتبی تهرانی دلسوز اسلام بود و همچنین فعالیت‌های گسترده ایشان در اسلام نظیر بیرونی ندارد.

انتهای پیام/70018/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول