اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه شاهرود:

ایمان و اتکا به خداوند انقلاب و اسلام را مستحکم کرده است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه شاهرود گفت: آنچه انقلاب و اسلام را پایدار و ماندگار کرده، ایمان و اتکا به خداوند سبحان است.

ایمان و اتکا به خداوند انقلاب و اسلام را مستحکم کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام حسین ابوالقاسمی صبح امروز در گردهمایی سیاسی که در مسجد جامع روستای جیلان شاهرود برگزار شد، با اشاره به همراه بودن خدا با متقین اظهار داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید «العاقبه للمتقین» و ما باید بدانیم اگر در کارها به خداوند توکل کنیم، پیروزی با ماست.

وی افزود: آنچه انقلاب و اسلام را پایدار و ماندگار کرده، ایمان و اتکا به خداوند سبحان بوده و خداوند حامی متقین و کمک‏رسان به آنهاست.

استاد حوزه علمیه شاهرود خاطرنشان کرد: ما باید همیشه یادمان باشد که جا پای معصومان (ع) بگذاریم و آنچه امروز ما را در صحنه‌های مختلف در میدان نگهداشته، همین حرکت مستقیم است.

ابوالقاسمی بیان داشت: اگر امروز ما پاسداران خون شهدا و پیرو اسلام و قرآن و ولایت هستیم، به واسطه عشق و علاقه و محبت به امام حسین (ع) است و اینکه از آرمان‌های عاشورا شاخص‌هایی را الگو گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما این شاخص‌ها را مورد توجه قرار دهیم، هیچ وقت در میادین پیکار حق و باطل سرگردان نمی‌شویم و بصیرت نکته کلیدی این‏هاست.

استاد حوزه علمیه شاهرود خاطرنشان کرد: بصیرت‌افزایی نکته مهمی است که باید همگان روی آن کار کنند و کلید واژه همه شاخص‌ها و آرمان‌های عاشورا همین بصیرت است که باید توجه عمیق به آن کرد.

زنان فرهنگ خوداتکایی و کارآفرینی را حفظ کنند

یک کارشناس مذهبی نیز گفت: با توجه به نقش ویژه، تأثیرگذار و مثبت زنان در زمینه‌های مختلف، این قشر موظف به حفظ فرهنگ خوداتکایی و کارآفرینی ابتدا در خانواده و سپس در جامعه است.

نرگس سبحانی اظهار داشت: زنان می‌توانند با تولید کالاهای خود در خانواده همانند گذشته به عنوان منبع اقتصادی مهم باشند.

وی افزود: زنان ما در گذشته با انجام کارهای کشاورزی، دامپروری، بافندگی و خیاطی نیازهای خانواده را در این زمینه‌ها تامین می‌کردند؛ بنابراین به صورتی کاملاً‌ مستقل و بی‌نیاز از بازار بودند.

این کارشناس مذهبی خاطر‌نشان کرد: هنوز هم عده‌ای از زنان ما در شهرهای کوچک و روستاها، این فرهنگ را حفظ کرده‌اند و با کاشت سبزیجات و میوه‌ها در داخل منزل، در اقتصاد خانوار نقش موثری دارند.

سبحانی تصریح کرد: اما در کنار این تلاش زنان در جامعه دشمن هم با رواج زندگی آپارتمانی و حذف حیاط از منازل ما، نقش اقتصادی زنان را در جامعه کاهش داده و بیشتر آنها را مصرف‌گرا کرده است.

انتهای پیام/2249/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول