اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بابل:

شبیخون فرهنگی برازنده کشور اسلامی نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار بابل گفت: شبیخون فرهنگی برازنده کشوری که الگویی چون ائمه دارند، نیست.

شبیخون فرهنگی برازنده کشور اسلامی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، محمد مهدوی پیش ‌از ظهر امروز در جلسه ساماندهی شئونات فرهنگی بابل اظهار داشت: سابقه وقف در مکتب ما سابقه پیشینه‌ای دارد، زیرا اثراتی که از خود در جامعه گذاشته نقش اساسی داشته است.

وی افزود: وقف نقش ارزنده‌ای در گسترش و تشکیل نهادهای مدنی، ترویج فرهنگ قرآنی، ترویج علم و دانش، توسعه عدالت اجتماعی و تعظیم شعائر اسلامی داشته است.

وی با اشاره به اینکه عمل وقف کردن بعد از انقلاب اسلامی در کشور مرسوم شد، بیان داشت: وقف رسمی پایدار از موازین اسلامی برای عظمت بخشی به شعائر اسلامی است.

مهدوی تصریح کرد: مردم با نگاه و انگیزه وقفی خود یاد سیدالشهدا را برای همیشه زنده نگه داشتند، مراسم اطعام‌دهی مردم مسلمان ما در ایام محرم و اربعین سبب روشن نگه‌داشتن چراغ هدایت سیدالشهدا شده است.

فرماندار بابل با اشاره به اهمیت نقش هیئت مذهبی در مراسم‌های مختلف مذهبی گفت: می‌توان از مراسم مذهبی هم بهره‌برداری معنوی کرد و هم منفی که جنبه منفی آن به رسوخ فرهنگ غربی در این مراسم‌ها منجر می‌شود.

وی تصریح کرد: مهم‌‌ترین دغدغه علما، ائمه جمعه و مردم درباره این نوع انحرافات حضور عده‌ای ناآگاه با  پوشش نامناسب در این مراسم‌هاست که سبب شکستن احترام و قبح این مراسم‌ها می‌شود.

مهدوی اظهار داشت: عدم برنامه‌ریزی دقیق مسئولان منجر به این نتایج منفی شده است، مسئولان باید همانند فرماندهان جنگی مرتب در اتاق جنگ خود برنامه‌ها و آسیب‌های دشمنان و در مقابل موقعیت خود را رصد کنند.

وی افزود: مسئولان باید هجمه‌های دشمنان و راهکارهایی که در موقعیت و شرایط‌های مختلف چه مجازی چه غیرمجازی به کار می‌گیرند را پیش‌بینی و خود نیز در مقابل راهکار مناسب ارائه دهند.

این مسئول با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی از جمله حوزه علمیه، ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و سازمان تبلیغات اسلامی باید کارگروهی برای ساماندهی و آسیب‌شناسی تشکیل و راهکارهای مناسبی ارائه دهند، اظهار داشت: داشتن الگویی چون ائمه اطهار برای کشور اسلامی چون ایران، بسیار ناشایست است که شاهد شبیخون فرهنگی باشیم.

مهدوی افزود: در همه مصلی‌های شهرستان بابل مراسم زیارت پیامبر اکرم (ص) از راه دور انجام خواهد گرفت که انتظار می‌رود امسال با توجه به مسائل روز جهان، بسیار باشکوه برگزار شود و باید  کارگروه‌های خاصی تشکیل شود.

انتهای پیام/86009/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول