اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای استان قزوین عنوان کرد

قطار جمهوری اسلامی از حرکت باز نمی‌ایستد

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای استان قزوین گفت: مسئولان در 34 سال اخیر، دغدغه‌ای جز خدمت نداشته‌اند و جمهوری اسلامی نیز همواره در حال توسعه بوده و هست و به تعبیری، قطار جمهوری اسلامی از حرکت باز نمی‌ایستد.

قطار جمهوری اسلامی از حرکت باز نمی‌ایستد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، ابوالحسن صادقی جهانی مدیرکل صدا و سیمای استان قزوین با حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان البرز که امروز در سالن جلسات فرمانداری البرز برگزار شد، به طرح مسائل فرهنگی و بررسی معضلات و موانع فرهنگی این شهرستان پرداخت.

صادقی جهانی عنوان کرد:برنامه‌های تولیدی بسیاری از شهرستان البرز تهیه و پخش شده و در زمینه پوشش اخبار، 660 خبر سهم شهرستان البرز از تلویزیون استان از ابتدای سال جاری تا ابتدای دی ماه بوده است.

وی به ارائه عملکرد صدا و سیما در سطح استان و شهرستان پرداخت و در ادامه با نظرات مسئولان شهرستان البرز آشنا شد.

* قطار جمهوری اسلامی از حرکت باز نمی‌ایستد

مدیرکل صدا و سیمای استان قزوین با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک نعمت و آورده بزرگ سال‌های سال تلاش، مبارزات و ریخته شدن خون پاک شهدا است ابراز کرد: تحقق دین اسلام، آزادی، امنیت و عدالت از دستاوردها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده که توسط امام راحل به واقعیت پیوسته و همگان وظیفه داریم از این آرمان پاسداری کنیم.

* انتقادات و پیشنهادات مردم و مسئولان سازنده برنامه‌های صدا و سیما است

ابوالحسن صادقی جهانی در خصوص شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی در کشور عنوان کرد: تأسیس شبکه‌های صدا و سیما تنها با اراده جمهوری اسلامی و تدبیر نظام رخ می‌دهد.

وی با اشاره به انواع شبکه‌های تلویزیونی اذعان کرد: شبکه‌های بین‌المللی، برون‌مرزی و داخلی از انواع شبکه بر اساس دامنه پخش بوده و شبکه‌های عمومی، تخصصی و اختصاصی از انواع شبکه تلویزیونی بر اساس موضوع به حساب می‌آیند.

مدیرکل صدا و سیمای استان با اشاره به نمونه‌هایی از این شبکه‌ها توضیحاتی ارائه کرد: شبکه یک سیما یک شبکه عمومی، شبکه دوی سیما به واسطه برنامه‌های گوناگون مختص کودکان، یک شبکه اختصاصی و شبکه سه سیما نیز به واسطه توجه بیشتر به ورزش، یک شبکه اختصاصی محسوب می‌شود.

صادقی ادامه داد: شبکه‌های تلویزیونی نظیر سلامت و ورزش شبکه‌هایی تخصصی برشمرده می‌شوند، در حالی که شبکه‌های استانی نمی‌توانند انتظارات تخصصی موجود را فراهم و تامین کند.

وی ابراز کرد: با توجه به اهداف و رویکرد شبکه‌های استانی، برنامه‌های تلویزیونی شبکه استان قزوین نیز طرح‌ریزی و تولید می‌شود و با توجه به غیر تخصصی بودن آن، برنامه‌های گوناگونی پخش می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای استان تأکید کرد: هم‌سویی و یکپارچگی مسئولان استان لازمه فعالیت مفید و موثر صدا و سیما بوده و انتقادات و پیشنهادات مردم و مسئولان، سازنده امور و برنامه‌های تلویزیون و رادیوی استان است.

* راه‌اندازی شبکه آی پی مدیا در صدا و سیمای استان قزوین

صادقی جهانی از راه‌اندازی شبکه آی پی مدیا در استان قزوین خبر داد و تصریح کرد: این فناوری شبکه برای اولین بار در کشور راه‌اندازی خواهد شد که سبب توسعه شبکه‌های استانی خواهد شد.

وی ادامه داد: شبکه آی پی مدیا هنوز در حال شکل‌گیری بوده و در حال آزمایشی است و در آینده‌ای نه چندان دور راه‌اندازی خواهد شد.

* افتتاح دو ایستگاه رادیویی و استودیوهای مجازی تلویزیون استان در دهه فجر

مدیرکل صدا و سیمای استان قزوین با اشاره به اینکه صدا و سیمای استان قزوین آمادگی لازم برای انعکاس برنامه‌های دهه فجر را دارد اظهار کرد: هم‌زمان با فرارسیدن دهه مبارک فجر، دو ایستگاه رادیویی در کنار چند استودیوی مجازی تلویزیون افتتاح خواهد شد.

* رشد صدا و سیمای استان قزوین چشمگیر است

صادقی جهانی با اشاره به افزایش کمی و کیفی برنامه‌های سیمای قزوین اذعان کرد: در برنامه‌های استان، برنامه‌های صبحگاهی و شبانه جای گرفته است و برنامه‌های خانواده از دو مورد به شش مورد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تعداد برنامه‌های آبادی که مختص روستاهای استان است به 3 برنامه افزایش یافته است و تمام این پیشرفت‌ها در کنار 20 ساعته شدن صدا و سیمای استان با مساعدت‌های استانداری قزوین تحقق یافته است.

مدیرکل صدا و سیمای استان با اشاره به برنامه‌های ویژه صدا و سیما در مناسبت‌های گوناگون عنوان کرد: در هفته‌های دفاع مقدس، هفته بسیج، 9 دی، دهه فجر و مناسبت‌هایی از این دست، صدا و سیما همواره مشغول فعالیت بوده و با ارائه برنامه‌های متنوع، دست از استراحت و تعطیلی کشیده است.

* 660 خبر سهم شهرستان البرز از تلویزیون استان بوده است

صادقی در خصوص انعکاس اخبار شهرستان البرز در صدا و سیما خاطرنشان کرد: اخبار شهرستان البرز همواره در صدا و سیما دیده شده و هم‌چنان در حال تقویت و توسعه است.

وی با اعلام آماری از برنامه‌های مختص شهرستان البرز در رادیو و تلویزیون استان اظهار کرد: معرفی آداب و رسوم شهرها و روستاهای البرز، شناسایی توانمندی‌های علمی و اقتصادی شهرستان و انعکاس آن، بررسی مسائل کارگری شهر صنعتی البرز و طرح‌های فرهنگی منطقه از برنامه‌های اختصاصی شهرستان البرز بوده است.

ابوالحسن صادقی جهانی در پایان افزود: تمام این برنامه‌ها با مشارکت مسئولان شهرستان تهیه شده و سهم شهرستان البرز از پخش تلویزیونی اخبار از ابتدای سال جاری تا ماه آذر 660 خبر بوده است.

انتهای پیام/77007/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول