اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه خواستار شد

تسریع در روند نیمه صنعتی شدن کشتارگاه دام قروه

خبرگزاری فارس: فرماندار قروه با انتقاد از وضعیت کشتارگاه دام این شهرستان خواستار تسریع در ساماندهی این واحد شد.

تسریع در روند نیمه صنعتی شدن کشتارگاه دام قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده شامگاه سه‌شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی قروه با بیان اینکه هم‌اکنون 140 هزار نفر از جمعیت شهرستان در شهرها و روستاها گوشت مورد نیاز خود را از این کشتارگاه تامین می‌کنند اظهار کرد: وضعیت بهداشتی و کشتار دام در این واحد در شأن و جایگاه مردم قروه نیست.

وی با تاکید بر اتمام طرح مطالعاتی نیمه‌صنعتی شدن کشتارگاه شهرداری قروه تا 15 بهمن ماه سال جاری، گفت: این کارگروه مسئول مستقیم تامین سلامت و امنیت غذایی مردم است و از این‌رو باید تمام تلاش خود را به این مقوله معطوف کند.

فرماندار قروه با بیان اینکه طول عمر و امید به زندگی ارتباط مستقیمی با سلامت افراد دارد گفت: ارتقای سلامت و بهداشت جامعه نیازمند همت همگانی است.

شهردار قروه نیز در این نشست با اشاره به اینکه کشتارگاه شهرداری قروه در حال حاضر فعال است، گفت: هم‌اکنون روزانه 19 رأس دام سبک و سنگین به منظور تامین مایحتاج پروتیینی مردم قروه در این واحد کشتار می‌شود.

رضا درویش‌قادری تصریح کرد: در تعطیلی 2 ماهه این کشتارگاه، کار بهسازی و ایجاد تاسیسات فاضلاب و پساب‌های حاصل از کشتار، احداث سردخانه، نقاشی و مرمت تاسیسات و سالن‌ها و توسعه سالن کشتار شماره 2 با صرف یک میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در زمینه تامین اعتبار برای نیمه‌صنعتی شدن کشتارگاه وجود ندارد؛ گفت: برای نیمه‌صنعتی شدن این واحد 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در مرحله نخست 5 میلیارد ریال برای مکانیزه کردن خط کشتار دام هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/79009/آ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول