اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

آب اصلی‌ترین مشکل صنعت در کرمان است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اصلی‌ترین مشکل صنعت را آب دانست و گفت: انتقال آب از برنامه‌های اصلی استان کرمان برای فعالیت‌های صنعتی است.

آب اصلی‌ترین مشکل صنعت در کرمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان محسن جلال‌پور پیش از ظهر امروز در همایش هم‌اندیشی صنایع و معدن با حضور رئیس و اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دست نیاز استان کرمان به سوی کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی دراز است و‌ نیاز وافر حضور آنها را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به پیشینه کشاورزی در استان کرمان گفت: شرایط اقلیمی این استان فعالیت‌های کشاورزی زیادی ایجاد کرده بود، اما با برداشت منفی آب‌های زیرزمینی و خشکسالی‌های پیاپی مشکلات جدی در این زمینه به وجود آمد.

جلال‌پور افزود: سال 75 میزان اشتغال استان کرمان از بخش کشاورزی 43 درصد بود که این میزان در سال 84 به 29 درصد کاهش یافته است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان تصریح کرد: حداکثر سه درصد از کاهش اشتغال بخش کشاورزی استان کرمان در صنعت و معدن به کار گرفته شده‌ و بخش زیادی نیز در حوزه خدمات است.

جلال‌پور اصلی‌ترین مشکل صنعت را آب دانست و خاطرنشان کرد: انتقال آب از برنامه‌های اصلی استان کرمان برای فعالیت‌های صنعتی است.

وی گفت: در حال حاضر هر مترمکعب آب برای هر کشاورز 10 تا 100 تومان هزینه دارد، اما با انتقال آب برای کشاورزی این هزینه به 3 تا 5 هزار تومان می‌رسد و صرفه‌ای ندارد، لذا آب انتقالی تنها برای صنعت و ادامه حیات‌ استان کرمان موثر است.

جلال‌پور افزود: کشور در سال‌های اخیر فعالیت‌های زیادی در بخش معدن داشته و می‌طلبد استان کرمان را با دید ویژه‌ای مدنظر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در بحث تصویب قانون‌ها مانند قانون مالیات صبر، حوصله و کارشناسی بیشتری باید صورت گیرد.

انتهای پیام/80017/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول