اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی کرمان:

نیازمند قوانین جامع و کامل در امر صنعت هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان کرمان اظهار داشت: صنعت به یک قانون جامع و کامل نیاز دارد در حال حاضر موارد موجود نمی‌تواند پاسخگوی این حوزه باشد.

نیازمند قوانین جامع و کامل در امر صنعت هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی طبیب‌زاده‌ بعد از ظهر امروز در همایش هم‌اندیشی صنایع و معادن در اتاق بازرگانی کرمان اظهار داشت: صنعت به یک قانون جامع و کامل نیاز دارد در حال حاضر موارد موجود نمی‌تواند پاسخگوی این حوزه باشد.

وی با اشاره به بازدیدهای به عمل آمده از شهرک‌های صنعتی در سطح کشور بیان داشت: برای تصویر درست از وضعیت صنعت و کیفیت کاری آنها نیازمند عارضه‌یابی درست و علمی هستیم.

طبیب‌زاده عنوان کرد: اگر بتوانیم در طرح حمایت از تولید تمهیداتی اندیشیده شود تا از ظرفیت‌های خالی صنعت‌ از جمله نیروی انسانی استفاده کنیم، انرژی زیاد و اشتغال بدون‌سرمایه‌گذاری بالایی در کشور ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: لازمه این امر رفع موانع تولید و فراهم کردن تمهیداتی است که این صنایع مشکل مادی نداشته باشند.

طبیب‌زاده گفت: تفاوت ریالی نرخ ارز مرجع و ارز مبادله‌ای موجب می‌شود که میزان مورد نیاز نقدینگی دو برابر شود.

همچنین رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمان نیز در این همایش اظهار داشت: خانه صنعت و معدن کرمان با یک‌هزار و 406 واحد و در 14 انجمن همگن تخصصی فعالیت دارد.

علی‌اکبر مشرفی ابراز داشت: در حال حاضر یک هزار و 127 واحد خانه صنعت و معدن کرمان فعال و نیمه‌فعال و 279 فعال غیرفعال و خوابیده است.

وی افزود: از مجموع واحدهای فعال و نیمه‌فعال یک هزار نفر شاغل هستند که با فعال شدن واحدهای نیمه‌فعال به 64 هزار شغل افزایش می‌یابد.

شرفی عنوان کرد: 100 واحد غیرفعال استان امکان ادامه فعالیت آنها وجود ندارند، اما مابقی واحدها می‌توانند فعال شده و اشتغال حدود 11 هزار نفر را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه تامین اشتغال با راه‌اندازی واحدهای جدید مشکلات زیادی دارد، خاطرنشان کرد: 180 واحد غیرفعال ما با توجه به دارا بودن تکنولوژی، ماشین‌آلات، تخصص و صاحب سرمایه موقعیت خوبی هستند.

مشرفی پیشنهاد داد تا کمیسیون تام‌الاختیاری تشکیل شده و مشکلات این واحدها را بازگشت به عرصه تولید بررسی کند.

وی اذعان داشت: دشمن تحریم‌های خود را اجرا کرده، اما تسهیل از سوی ما انجام نشده است، راهکارهای اجرایی ما هنوز مشخص نیست.

مشرفی با اشاره به مشکلات قانونی موجود در حوزه صنعت تصریح کرد: مجلس دچار مسائل روزمره‌ای شده در بسیاری از موارد قانون جدید نیاز داریم و تعدادی از قوانین نیز باید بازنگری و اصلاح شوند.

انتهای پیام/80017/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول