اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده بخش خصوصی صنعت کرمان:

مجلس برای این ‌روزهای صنعت چاره‌اندیشی کند

خبرگزاری فارس: نماینده بخش خصوصی صنعت استان کرمان گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس باید برای نگهداری واحدهای موجود و راه‌اندازی واحدهای جدید صنعتی چاره‌اندیشی کند.

مجلس برای این ‌روزهای صنعت چاره‌اندیشی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی شیرازی بعد از ظهر امروز در همایش‌ هم‌اندیشی صنایع و معادن در اتاق بازرگانی کرمان اظهار داشت: واحدهای زیادی در استان کرمان غیرفعال و نیمه‌فعال هستند در سال حمایت از تولید داخلی نتوانستیم درصد یارانه‌ای که قرار بود به تولید اختصاص دهیم و این امر موجب شد که 300 درصد افزایش قیمت به واحدهای صنعتی تحمیل شود.

وی بیان داشت: بحث تحریم‌ها افزایش مواد اولیه را تا 500 درصد به واحدهای صنعتی تحمیل کرد، اکثر واحدهای ما کوچک هستند و اثر منفی شدیدی از این مسئله می‌گیرند.

شیرازی افزود: وقتی واحد با 500 درصد افزایش مواد اولیه مواجه می‌شود، سود 21 درصدی بانک انگیزه‌ای برای واحد صنعتی نیست.

وی عنوان کرد: اکثر واحدهای صنعتی ما با تسهیلات راه‌اندازی شده‌اند و هر چه داشتند وثیقه بانک گذاشته شده است، لذا باید برای نگهداری و راه‌اندازی واحدهایی که فعالیت‌ آنها بعد از هدفمندی یارانه با مشکل مواجه است، فکری کرد.

شیرازی با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس باید برای نگهداری واحدهای موجود و راه‌اندازی واحدهای جدید چاره‌اندیشی کند، خاطرنشان کرد: با توجه به پارامترهای کنونی صنعت، کسی به سوی واحدهای صنعتی نمی‌آید.

وی گفت: با توجه به اینکه نقدینگی کنونی بازار همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اگر دولت پارامترهای تشویقی ایجاد کرده و نقدینگی به سمت تولید هدایت شود، فضای کسب و کار خود به خود رونق می‌یابد.

شیرازی اذعان داشت: بانک‌ها نیز زمانی می‌بینند واحدها در حال رکود هستند، تسهیلات را به واحدهای صنعتی نمی‌دهند.

انتهای پیام/80017/ج30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول