اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مهریز:

بدهی شهرداری مهریز از مرز 45 میلیارد ریال گذشت

خبرگزاری فارس: شهردار مهریز میزان بدهی شهرداری مهریز را بیش از 45 میلیارد ریال اعلام کرد.

بدهی شهرداری مهریز از مرز 45 میلیارد ریال گذشت

سید مصطفی طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: پس از 45 سال از عمر شهرداری مهریز، نخستین باری بود که شهردار توسط شورای اسلامی شهر مهریز از بدنه خود شهرداری انتخاب شده است و این عمل توجه اعضای شورای شهر را می‌رساند که به مسائل شهر خود واقفند.

وی با اشاره به اینکه شهر مهریز با توجه به پراکندگی بسیاری که دارد یکی از پر هزینه‌ترین شهرستان‌های استان یزد است، افزود: شهرداری برای انجام کارهای عمرانی و خدماتی خود سالانه مبالغ هنگفتی را در حفظ و نگهداری شهر هزینه می‌کند.

شهردار مهریز با اشاره به بدهی 45 میلیارد ریالی شهرداری مهریز عنوان کرد: شهرداری مهریز در حال حاضر بیش از 45 میلیارد ریال به اشخاص حقیقی و حقوقی بدهکار است.

وی خاطرنشان کرد: بدهی شهرداری این شهرستان از گذشته و قبل از حضور شهردار جدید بوده که اگر دستگاه‌های اجرایی و مردم به موقع بدهی خود را به شهرداری بپردازند، مشکلات مالی شهرداری کاهش خواهد یافت.

طباطبایی تصریح کرد: بدهی‌های شهرداری مهریز هم‌اکنون از مرز 45 میلیارد ریال گذشته و این مجموعه در تنگنای شدید قرار گرفته و شهرداری مهریز دوران بحرانی را شروع کرده است که با توجه به این مسئله توجه جدی مسئولان امر برای برون رفت از این بحران را می‌طلبد.

شهردار مهریز، مهم‌ترین مسئله در کاستی ارائه خدمات به شهروندان مهریزی را وجود بدهی‌های معوقه گذشته دانست و گفت: بدهی‌ها هم‌اکنون گریبانگیر مدیرت جدید شهری شده و این امر باعث اختلال در عملکرد شهرداری در زمینه خدمات رفاهی و عمرانی شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تامین اجتماعی بیش از 650 میلیون تومان از شهرداری مهریز طلبکار است که 40 درصد آن جریمه دیرکرد است و این در صورتی است که اصل بدهی شهرداری مهریز به تامین اجتماعی 70 میلیون تومان است.

طباطبایی با اشاره به نقش نماینده جدید مجلس در حل مشکلات و موانع موجود در امر بدهی‌های شهرداری مهریز اظهار داشت: با انتخاب حجت‌الاسلام دخیل‌عباس زارع‌زاده به عنوان نماینده مردم مهریز در مجلس، تاکنون به اتفاق اعضای شورا چهار سفر به منظور دیدار با مسئولان مربوطه برای رفع مشکلات شهر به تهران داشته‌ایم که به همت نماینده توفیقاتی نیز حاصل شده است.

وی با اشاره به آغاز احداث عملیات ورودی مهریز با اعتبار مصوب 12 میلیارد تومان گفت: تاکنون بیش از 350 میلیون تومان برای آزادسازی املاک اطراف میدان هزینه شده است که به زودی فاز اول این ورودی آغاز خواهد شد.

طباطبایی افزود: یکی از مهم‌ترین نقاط حادثه‌خیز ترافیکی شهرستان مهریز، سه راه بیمارستان بود که این معضل ترافیکی نیز با اعتبار مصوب 200 میلیون تومان به مساحت کل محوطه 11هزار متر مربع که هم‌اکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، آغاز شده است.

وی پیگیری تهیه طرح بافت فرسوده شهر مهریز، محوطه‌سازی قسمتی از پارک کوثر، فعال‌سازی ستاد و جمع‌آوری سد معبر، ساماندهی مینی‌بوس‌های درون شهری، تهیه یک دست لباس غواصی و ... را از مهم‌ترین فعالیت‌های شهرداری مهریز در سال جاری برشمرد.

شهر مهریز یکی از باغ‌شهرهای استان یزد است که در فاصله 30 کیلومتری مرکز استان یزد قرار گرفته است.

انتهای پیام/2464/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول