اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی:

جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی به عهده شهرداری‌ها است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفای آذربایجان‌شرقی گفت: برابر ماده 55 قانون شهرداری‌ها جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی به شهرداری‌ها واگذار شده و شهرداری آذرشهر باید از ورود پساب‌های خانگی شهروندان به آب‌های سطحی جلوگیری کند.

جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی به عهده شهرداری‌ها است

رضا پوررجب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: برابر ماده 55 قانون شهرداری‌ها جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی به عهده شهرداری‌ها واگذار شده است بنابراین شهرداری آذرشهر باید از ورود پساب‌های خانگی شهروندان به آب‌های سطحی جلوگیری کرده و شهروندان تا تکمیل و اتمام شبکه و تصفیه خانه فاضلاب از چاه‌های جاذب استفاده کنند.

وی افزود: عملیات اجرایی طرح فاضلاب آذرشهر پس از مطالعات و تهیه نقشه‌ها، از سال 1387 آغاز شده است و براساس مطالعات مذکور و موافقت‌نامه مصوب، کل طول لوله‌گذاری 171 کیلومتر است که تا پایان آذر ماه سال جاری بالغ بر 13 هزار و 531 متر از خطوط اصلی و فرعی آن اجرا شده است.

پوررجب اضافه کرد: در صورت تامین اعتبار تا پایان‌سال جاری حدود 3 هزار متر طرح فاضلاب آذرشهر اجرا خواهد شد.

وی گفت: بافت داخلی شهر و وجود قنوات متعدد و باغات مختلف در پایین دست خط انتقال و خط لــولــه آبرسانی زرینه‌رود، مشکلات متعددی را در تعیین و انتخاب محل تصفیه‌خانه و اجرای خط انتقال و مسیر پساب خروجی به دنبال داشته که با پیگیری‌های مستمر عملیات اجرایی و لوله‌گذاری خط انتقال به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: کل هزینه‌های لازم برای اجرای طرح مبلغ 301 هزار و 370 میلیون ریال مورد نیاز بوده که تا آخر سال مالی 1390 مبلغ 22 هزار و 273 میلیون ریال برای طرح مذکور هزینه شده است.

وی ادامه داد:  برای اتمام طرح فاضلاب آذرشهر مبلغ 278 هزار و 647 میلیون ریال اعتبار لازم است که برای تسریع در عملیات اجرایی لازم است اعتبارات مورد نیاز برای طرح فاضلاب آذرشهر اختصاص یابد.

پوررجب تصریح کرد: در خصوص تصفیه‌خانه فاضلاب آذرشهر عملیات دیوارکشی تصفیه‌خانه فاضلاب به اتمام رسیده و تاییدیه‌های لازم از سازمان‌های ذیربط اخذ شده است از این رو برای اجرایی کردن کامل طرح که از جمله طرح‌های عمرانی و ملی بوده  نیاز به تامین اعتبار مورد نیاز و تخصیص به موقع آن است.

انتهای پیام/60001/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول