اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج اساتید:

اساتید دانشگاه‌ها فرماندهان جنگ نرم هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در جنگ نرم حکم فرماندهان این عرصه را دارند.

اساتید دانشگاه‌ها فرماندهان جنگ نرم هستند

سهراب صلاحی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی جنگ نرم اساتید بسیجی استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از تهاجم هشت ساله استکبار و شکست در این عرصه، غرب وارد یک جنگ تمام عیار با ملت ایران شد.

وی افزود: این جنگ در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی علیه ملت ایران است و به جهت استفاده از ابزارهای نرم، جنگ نرم گفته می‌شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید ادامه داد: در این جنگ، دشمن، برخلاف جنگ سخت که تخریب و اشغال را در پی دارد و برای حذف فیزیکی انجام می‌شود، از ابزارهایی مانند کتاب، مجله، فیلم، رسانه، دانشگاه و کلاس درس استفاده می‌شود.

این مقام مسئول به بیان وظایف افراد مختلف در مقابله با جنگ نرم پرداخت و گفت: در این عرصه کسانی که باید نقش فرمانده را ایفا کنند اساتید دانشگاه‌ها هستند.

 

وی دانشگاه را محل تجمع نخبگان و اساتید عنوان کرد و افزود: ما برای اینکه بتوانیم در این راستا اقدامی کرده باشیم کارگاه‌هایی را در استان‌های مختلف راه‌اندازی کردیم.

*هدف از برگزاری کارگاه‌های جنگ نرم، فرماندهی عرصه نبرد است

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور اضافه کرد: در هر کارگاه معمولاً 120 تا 150 نفر از اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به صورت داوطلبانه و مشتاقانه حضور پیدا می‌کنند و در یک چارچوب کارگاهی به بررسی میدان جنگ و هدف‌های دشمن که برای آسیب زدن آنها را انتخاب کرده می‌پردازند.

صلاحی تأکید کرد: اساتید بسیجی در کارگاه‌های جنگ نرم تهدیدها و فرصت‌ها را به صورت تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

وی هدف از برگزاری کارگاه‌های جنگ نرم را فرماندهی عرصه نبرد عنوان کرد و اظهار داشت: خوزستان سیزدهمین استانی است که کارگاه جنگ نرم در آن برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید تصریح کرد: برای آشنایی بیشتر اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با جنگ نرم علاوه بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی برنامه‌های تکمیلی را نیز در دستور کار داریم.

انتهای پیام/72001/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول