اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

دولت برای خرید محصولات استراتژیک کشاورزی تضمین می‌دهد

خبرگزاری فارس: معاون تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی گفت: محصولات استراتژیک تحت حمایت دولت هستند و در زمانی که قیمت آنها از قیمت خرید تضمینی پایین‌تر بیاید محصولات توسط دولت خریداری و به بازار عرضه می‌شود تا تعادل برقرار شود.

دولت برای خرید محصولات استراتژیک کشاورزی تضمین می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، ناصر توکلی در بازدید از برداشت محصول ذرت مزارع این شهرستان به بررسی مشکلات کشاورزان ذرت‌کار پرداخت و اظهار داشت: کاشت بذر مرغوب و اصلاح شده و مناسب منطقه، برداشت در سطح هکتار را افزایش می‌دهد و باید کارشناسان جهاد کشاورزی منطقه بهترین بذر ذرت را به کشاورزان توصیه کنند.

وی افزود: محصولات استراتژیک تحت حمایت دولت هستند و در زمانی که قیمت آنها از قیمت خرید تضمینی پایین‌تر بیاید محصولات توسط دولت خریداری و به بازار عرضه می‌شود تا تعادل برقرار شود.

توکلی بیان داشت: مدیران جهاد کشاوری و کشاورزان باید در هنگام برداشت با هم هماهنگ و یک‌سو باشند تا در بهترین موقع برداشت با قیمت مناسب کار برداشت را آغاز کرده و کشاورز دچار ضرر و زیان نشود و این مستلزم اطلاع‌رسانی درست است.

ایوب فلاحی فرماندار قلعه‌گنج نیز در گزارشی به وضعیت موجود منطقه پرداخت و بیان داشت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کمبود آب‌های زیرزمینی به کشاورزان توصیه شده است از کشت محصولات جایگزین استفاده کنند.

وی افزود: استقبال خوبی از این مورد شده است اما کمبود ادوات مکانیزاسیون در کاشت این محصولات موانعی را در سر راه کشاورزان ایجاد می‌کند که باید در سطح کلان کشور رسیدگی و مرتفع شود.

فلاحی با بیان اینکه در ترویج این محصولات ما نیازمند تلاش همه جانبه و برگزاری دوره‌های مختلف در مراحل کشت، داشت و برداشت هستیم، تصریح کرد: پرورش دام در این شهرستان از گذشته‌های خیلی دور رواج داشته و اکنون نیز وجود دارد که نیاز به صنعتی شدن در این زمینه مشهود است که باید حرکت از پرورش دام سبک به دام سنگین و مناسب این منطقه بیشتر شود.

وی نبود صنایع تبدیلی را مشکل کشاروزان و دامداران منطقه عنوان کرد و گفت: در طرح توسعه کشاورزی و طرح‌های توسعه ملی آمادگی ارائه این تسهیلات با سود پایین را به بخش خصوصی در راه‌اندازی این صنایع داریم.

انتهای پیام/80004/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول