اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی صورت گرفت

را‌ه‌اندازی صندوق حمایت از کشاورزی در سمنان و مهدیشهر

خبرگزاری فارس: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان‏های سمنان و مهدیشهر با حضور مسئولان شرکت مادر تخصصی و سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان راه‏اندازی شد.

را‌ه‌اندازی صندوق حمایت از کشاورزی در سمنان و مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ظهر امروز با حضور قائم مقام شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‏گذاری در بخش کشاورزی و مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان‏های سمنان و مهدیشهر تشکیل شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این جلسه اظهار داشت: تشکیل این صندوق‏ها ناشی از اراده مصمم بهره‏برداران بخش کشاورزی و پیگیری‏های انجام شده از سوی بخش کشاورزی است و تفاهم و یکپارچگی عامل مهمی در تداوم و اثرگذاری مثبت این صندوق‏ها خواهد بود.

سیدمجید موسوی گفت: با اقدامات انجام شده تمام شهرستان‏های استان سمنان دارای صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی می‏شوند و سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان آمادگی دارد با توجه به درخواست‏های انجام شده در سطح بعضی از روستاها به عنوان پایلوت کار مطالعات ایجاد صندوق‏های روستایی را نیز انجام دهد.

قائم مقام شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‏گذاری در بخش کشاورزی نیز در این جلسه گفت: بخش کشاورزی با تولید بیش از 100 میلیون تن محصول، نقش در 15 درصد اقتصاد کشور، سهم 23 درصدی در ایجاد اشتغال، سهم 30 درصدی در  صادرات غیرنفتی و از همه مهم‏تر تأمین امنیت غذایی و ظرفیت‏های بخش، مستحق داشتن یک حوزه اعتباری قوی متکی به خود است تا در مواقع ضروری مشکلات خود را برطرف کند.

عوض علی‏زاده‏مقدم ادامه داد: دو صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان‏های سمنان و مهدیشهر به عنوان پنجاه و یکمین و پنجاه و دومین صندوق در کشور راه‏اندازی شده‏اند.

وی تصریح کرد: سمنان با تشکیل این صندوق‏ها و دارا شدن تمام شهرستان‏های استان سمنان تا یک ماه دیگر از استان‏های پیشرو در کشور است.

فرماندار مهدیشهر نیز در این جلسه گفت: تلاش برای بهره‏برداران سخت‏کوش بخش کشاورزی سبب ادای دین جامعه به این قشر خواهد  بود.

محمدرضا قنبری اضافه کرد: این شهرستان همچنان که در جذب تسهیلات طرح توسعه در استان سمنان پیشتاز است و حدود 80 درصد را جذب کرده، در زمینه تشکیل صندوق  حمایت از توسعه بخش نیز پیشرو است.

ارائه گزارش هیئت اجرایی موسس، بررسی و تصویب اساس‏نامه، انتصاب هیئت مدیره و بازرس و ... از دیگر برنامه‏های مجمع عمومی دو صندوق بود.

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان سمنان با 25 میلیارد ریال و شهرستان مهدیشهر با 21.7 میلیارد ریال سرمایه اولیه تشکیل شده است.

در جلسات مجمع عمومی این دو صندوق علاوه بر مسئولان، بهره‏برداران بخش کشاورزی که عضو این صندوق‏ها هستند، نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/2249/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول