اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نظام صنفی کارهای کشاورزی همدان:

428 نفر در نظام صنفی کشاورزی همدان عضویت دارند

خبرگزاری فارس: دبیر نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان همدان گفت: تعداد 428 نفر عضو نظام صنفی کشاورزی شهرستان همدان هستند.

428 نفر در نظام صنفی کشاورزی همدان عضویت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ثریا شعبانی ظهر امروز در جلسه مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده سالانه نظام صنفی کشاورزی شهرستان همدان با اشاره به اینکه تعداد 11 نفر از اعضا خانم هستند افزود: تا کنون تعداد 349 پروانه بهره‌برداری به بهره‌برداران عضو صادر شده است.

وی ادامه داد: از پروانه‌های صادر شده تعداد پنج نفر از بهره‌برداران انصراف دادند که پروانه آنها باطل شده است.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان همدان در ادامه با اشاره به اینکه در طول سال جاری 168 نفر از بهره‌برداران از خدمات بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شدند، یادآور شد: از اردیبهشت سال جاری به علت مشکلی که با تأمین اجتماعی رخ داد بیمه کشاورزان قطع شد.

وی اضافه کرد: بیمه بهره‌برداران با تکمیل مدارک با پروانه صادره از نظام صنفی انجام می‌شد اما امسال تأمین اجتماعی علاوه بر پروانه صنف کشاورزی پروانه جهاد کشاورزی را می‌خواست که ما چیزی به نام پروانه جهاد کشاورزی نداریم البته چند روز پیش این مشکل حل شد و بیمه بهره‌برداران دوباره انجام می‌شود.

شعبانی در ادامه به منابع درآمدی و هزینه‌های نظام صنفی اشاره کرد و گفت: در سال جاری نظام صنفی شهرستان همدان 314 میلیون ریال درآمد داشته و مبلغ 85 میلیون ریال هزینه کرده است.

وی از خرید اوراق مشارکت برای صندوق صنف کشاورزی همدان خبر داد و افزود: مبلغ 300 میلیون ریال موجودی صندوق اوراق مشارکت خریداری شده که سالانه 20 درصد سود دریافت می‌کند و کسری هزینه‌های جاری را جبران می‌کنیم.

دبیر نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان همدان در ادامه با اشاره به اینکه نظام صنفی کشاورزی در سال 86 به تصویب هیئت وزیران برای اجرا در سراسر کشور رسید، خاطر نشان کرد: در سال 89 صنف شهرستان همدان تشکیل و شروع به فعالیت کرده و هر ساله جلسه مجمع عمومی را برگزار کردیم و در سال 90 صنف نمونه استانی شدیم.

وی تصریح کرد: هدف از تشکیل نظام صنفی کشاورزی هویت بخشیدن به کشاورزان، صدور پروانه و کارت کشاورزی است که پروانه ها در دادگستری و بانک به عنوان وثیقه پذیرفته می‌شود و این در حالی است که در اسناد زمین‌های کشاورزی قابلیت وثیقه در دادگستری را ندارند.

*برنامه‌های در دست اقدام  نظام صنفی کشاورزی شهرستان همدان  

- تشکیل واحد اعتباری (صندوق مالی مخصوص صنف کشاورزی) با هدف رفع نیازهای فوری بهره‌برداران تا سقف 2 میلیون تومان

- پیگیری مستمری زنان خانه‌دار و روستایی که عضو نظام صنفی هستند و یا همسر و فرزندان آنها عضو هستند.

- احداث مجتمع ورزشی ـ فرهنگی

- برگزاری مسابقات در سطح ملی

همچنین در پایان جلسه انتخابات تعیین هیئت مدیره و بازرسان جدید برگزار شد. 

انتهای پیام/2499/ج20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول