اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن خبر داد

سطح زیرکشت 40 هزار هکتاری محصولات کشاورزی در بردسکن

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: در سطح شهرستان بردسکن 40 هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات است.

سطح زیرکشت 40 هزار هکتاری محصولات کشاورزی در بردسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، حمید حاجی‌نژاد صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بردسکن اظهار کرد: شهرستان بردسکن با وسعت 7150 کیلومتر مربع دارای 507 منبع آبی شامل 340 حلقه چاه موتور کشاورزی و نیز چشمه و رودخانه‌های فصلی توان تامین آب به مقدار 365 میلیون متر مکعب را در طول سال دارد.

حاجی‌نژاد افزود: برداشت بی‌رویه این مقدار آب از منابع آبی سطح شهرستان موجب کسری بالغ بر 50 میلیون متر مکعب آب برای کشاورزی و باغداری منطقه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن با توجه به خشکسالی‌های منطقه ضرورت کشت محصولات کم آب را مورد تاکید قرار داد و گفت: سند الگوی کشت محصولات منطقه تهیه شده است که به‌زودی پس از بررسی نهایی ترویج می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن 12 هزار و 500 خانوار را جمعیت بهره‌بردار کشاورز و باغدار شهرستان نام برد و گفت: در سطح شهرستان بردسکن 40 هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات است که از این مقدار 25 هزار هکتار محصولات زراعی با 31 نوع محصول و 15 هزار هکتار محصولات باغی با 23 نوع محصول کشت می‌شود.

حاجی‌نژاد با اعلام اینکه بردسکن مقام اول در کشت و برداشت محصول انجیر، مقام دوم در کشت و برداشت محصول پسته را دارد، اظهار داشت: میانگین بارندگی بردسکن 150 میلی‌متر است که بیانگر این است که در منطقه خشک هستیم و هیچ راهی جز اینکه به دنبال بهره‌وری آب باشیم، نداریم.

حاجی‌نژاد وسعت مراتع بردسکن را 367 هزار و 500 هکتار ذکر کرد و گفت: از این مقدار 170 هزار و 500 هکتار اراضی بیابانی است.

وی به جایگاه دام شهرستان اشاره کرد و افزود: تعداد 300 هزار دام سبک، 4250 رأس دام سنگین، 1600 نفر شتر، 400 هزار قطعه ظرفیت جوجه‌ریزی و 2300 کندوی زنبور عسل و تعداد هشت استخر پرورش ماهی با تولید 43 تن ماهی استعداد منطقه در بحث دام است.

این مقام جهاد کشاورزی شهرستان بردسکن وسعت جنگل شهرستان را 166 هزار و 660 هکتار نام برد و با اشاره به روش‌های نوین آبیاری افزود: در حال حاضر در سطح 300 هکتار آبیاری تحت فشار اجرا شده است که به منظور توسعه اجرای این روش نوین 1260 هکتار دیگر در دست مطالعه است.

انتهای پیام/70003/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول