اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس:

بیشترین سهم در تولیدات کشاورزی را دلالان می‌برند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: عاملی که در حال حاضر تولیدکنندگان بخش کشاورزی را می‌آزارد، وجود دلالان و واسطه‌هایی است که بیشترین سهم را از تولید می‌برند.

بیشترین سهم در تولیدات کشاورزی را دلالان می‌برند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان فارس، مهرزاد خرد در مراسم افتتاح شرکت آبزی‌گستران پارس اظهار داشت: استفاده از ادوات مکانیزه در بخش کشاورزی و آبزیان توانسته است هزینه‌های تولید را تا 30 درصد کاهش دهد.

وی افزود: به کارگیری این ادوات همچنین تولید را تا سه برابر افزایش داده و مدیریت مزرعه را نیز راحت‌تر کرده است.

این مسئول در تشریح وضعیت آبزیان استان فارس بیان داشت: در سال گذشته 5 هزار و 246 تن ماهی سردابی و 758 تن ماهی گرمابی تولید شده و در سال جاری تاکنون 8 هزار تن ماهی سردابی و یک‌هزار و 100 تن ماهی گرمابی تولید شده است که در مجموع حدود 30 درصد رشد را نشان می‌دهد.

خرد ادامه داد: زنجیره تولید در آبزی‌پروری دارای حلقه‌های متعددی است که تمام حلقه‌های تولید بچه‌ماهی، خوراک ماهی‌ها، بسته‌بندی و عمل‌آوری در این استان تعریف شده و انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس در بخشی دیگری از سخنان خود بر استانداردسازی  محصولات تولیدی و ارتقای کیفیت آنها تأکید کرد و گفت: در سال جاری به لحاظ تولید انواع محصول اعم از باغی، زراعی، فرآوری‌های دام، طیور و آبزیان به پیشرفت‌های چشمگیری نائل شده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا ضمن ارتقای کمیت، کیفیت را نیز بالا بریم.

این مقام مسئول بیان داشت: امروز وقت آن رسیده که تولیدکنندگان محصولات کیفی تولید کنند تا بتوانند در عرصه بین‌الملل نیز قدرت رقابت داشته باشند.

خرد در برندسازی و شناساندن محصولات کشاورزی نیز تأکید کرد و گفت: در حال حاضر به لحاظ کیفیت انواع محصول دارای جایگاه مناسبی در کشور هستیم که لازم است با برندسازی و شناساندن هرچه بهتر در خارج از کشور نیز بتوانیم محصولات استان فارس را عرضه کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه مشکل اساسی در بخش کشاورزی تولید نیست، گفت: نیروی محرکه و لکوموتیو این بخش، بازار و صادرات محصولات است و عاملی که در حال حاضر تولیدکنندگان را می‌آزارد، وجود دلالان و واسطه‌هایی است که بیشترین سهم را از تولید می‌برند.

خرد تصریح کرد: در راستای حذف دست دلالان و واسطه‌های تعریف نشده سعی داریم بازار محصولات کشاورزی را نظام‌مند کنیم تا بهره‌برداران بتوانند به راحتی جنس خود را در اختیار مصرف کننده قرار دهند و سود مناسبی نیز عاید آنان شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس خاطرنشان کرد: در راستای سر و سامان دادن به وضعیت فعلی عرضه محصولات کشاورزی در میدان میوه و تره بار مرکزی پیشنهاداتی را با مدیران این سازمان در میان گذاشته‌ایم که با عملیاتی شدن آنها میدان مرکزی نظام‌مند می‌شود.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول