اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار عنبرآباد:

بیشترین مشکل کشاورزان منطقه دریافت تسهیلات است

خبرگزاری فارس: فرماندار عنبرآباد گفت: بیشترین مشکل کشاورزان منطقه در زمینه دریافت تسهیلات بانکی است و با توجه به خشکسالی‌های اخیر به بانک‌ها بدهکار هستند و توان پرداخت بدهی خود را ندارند.

بیشترین مشکل کشاورزان منطقه دریافت تسهیلات است

به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، ولی‌محمد مشایخی امروز در حاشیه بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از مزارع و باغ‌های این شهرستان اظهار داشت: شهرستان عنبرآباد بیش از 60 هزار هکتار سطح زیرکشت باغی و زراعی دارد که این میزان بیشترین سطح زیر کشت را در جنوب کرمان به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این شهرستان با توجه به شرایط آب و هوایی در 12 ماه سال قابلیت تولید محصولات کشاورزی ارگانیک را دارد و از نظر کیفی و مرغوبیت قابل مقایسه با دیگر نقاط نیست و تمام اراضی شهرستان عنبرآباد این قابلیت استفاده را دارند.

مشایخی تصریح کرد: بیشترین مشکل کشاورزان منطقه در زمینه دریافت تسهیلات بانکی است و با توجه به خشکسالی‌های اخیر به بانک‌ها بدهکار هستند و توان پرداخت بدهی خود را ندارند که بر همین اساس بانک تسهیلات را به این افراد نمی‌دهد.

مصطفی دشت‌آبادی امام جمعه عنبرآباد نیز در این بازدید افزود: هزینه‌های حمل و نقل محصولات کشاورزی به دیگر استان‌های کشور بسیار بالا است و در این بین دلالان سود اصلی را به جیب می‌زنند و اگر کشاورزان بتوانند بار را مستقیم و بدون واسطه به شهرهای دیگر بفرستند قطعا سودی بهتری نصیب آنها می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به تورم و مخارج هنگفتی که کشاورزان برای خرید کود، پلاستیک و ... هزینه می‌کنند باید فکر اساسی شود تا اینکه کشاورزان دچار ضرر و زیان نشوند.

دشت‌آبادی تصریح کرد: سرمازدگی سال جاری ضرر و زیان زیادی را به کشاورزان وارده کرده و بر همین اساس لازم است بیمه خسارت وارده به کشاورزان سریع پرداخت شود تا کشاورزان دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/80005/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول