اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر خبر داد

تعیین تکلیف کارخانه سیمان خلخال ظرف 45 روز آینده

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ‌گفت: قرار شده است مجری طرح کارخانه سیمان الماس خلخال ظرف 45روز نسبت به تعیین تکلیف کارخانه با رایزنی‌های مسئولان و بانک عامل اقدام لازم را انجام دهد.

تعیین تکلیف کارخانه سیمان خلخال ظرف 45 روز آینده

جلیل جعفری بنه خلخال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در جلساتی که طی هفته‌های گذشته با معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل بانک ملی برگزار کردیم مقرر شد نسبت به تعیین وضعیت کارخانه سیمان الماس خلخال اقدامات لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: قرار است راهکارهای لازم برای خروج این کارخانه از وضعیت ایستایی فعلی ارائه شود چرا که مردم خلخال انتظار دارند پس از چندین سال شاهد به ثمر نشستن این پروژه و رسیدن آن به خط تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان و بیکاران منطقه باشند.

این نماینده مجلس یادآور شد: مقرر شده مجری طرح طی 45 روز اقدامات لازم را انجام داده و نتیجه را به بانک مرکزی اعلام کند تا مشکل پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی برطرف شده و زمینه برای فعال شدن این کارخانه بهتر و بیشتر فراهم آید.

جعفری بنه خلخال گفت: همچنین مقرر شد سازمان سرمایه‌گذاری و توسعه نسبت به معرفی سرمایه‌گذار خارجی برای مشارکت در این طرح اقدام لازم را انجام داده و مدیرعامل بانک ملی نیز با سایر سرمایه‌گذاران در خصوص مشارکت در این طرح مذاکره لازم را انجام دهد و در صورت امکان موضوع را از طریق سرمایه‌گذاران جدید داخلی و خارجی به جد پیگیری کند تا این کارخانه از رکود و پیشرفت ضعیف فعلی خارج شود.

وی تاکید کرد: اگر این کار و جلب مشارکت‌های بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران صورت نگیرد تداوم رکود با پیشرفت بسیار پایین این پروژه را شاهد خواهیم بود که این امر معضلات را چندین برابر خواهد کرد.

جعفری بنه خلخال از اخذ مجوزهای لازم برای مطالعه و احداث سدهای هشتجین و زاویه‌کرد خبر داد و بیان داشت: احداث این سدها نقش بسزایی را در توسعه بخش کشاورزی شهرستان‌های کوثر و خلخال خواهد داشت که سبب می‌شود تا قسمتی از آب رودخانه قزل‌اوزن که حق مسلم استان و منطقه است به سمت این شهرستان‌ها سرازیر شده و بخش عظیمی‌ از ظرفیت‌های کشاورزی احیا شود.

رئیس کمیته انرژی‌های نو و هسته‌ای مجلس به افزایش ظرفیت سیکل ترکیبی ‌خلخال که اواخر آبان ماه امسال مجوز احداث آن اخذ شده است، اشاره کرد و افزود: بر اساس موافقت شرکت توانیر مجوز احداث این نیروگاه با ظرفیت 240 مگا‌وات و با رعایت مفاد مندرج در بند «و» دستور‌العمل ماده 33 قانون در برنامه توسعه پنجم انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: اخیراً با پیگیری‌های انجام شده و اخذ موافقت ظرفیت این نیروگاه به 492 مگا‌وات افزایش یافته و ما به دنبال سرمایه‌گذار در این زمینه هستیم تا با مشارکت شرکت مپنا شاهد آغاز این پروژه مهم در جنوب استان باشیم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ‌ادامه داد: شهرستان‌های خلخال و کوثر از محرومیت‌های مزمن نسبت به سایر مناطق رنج می‌برند و در بررسی شاخص‌های مختلف شاهد آن هستیم که این محرومیت‌ها بیشتر از گذشته نمایان شده است.

جعفری بنه خلخال در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: تاکنون به رغم ظرفیت‌های گردشگری، معنوی و انسانی بسیار شاخص در این منطقه همچنان جنوب استان از توسعه نیافتگی رنج می‌برد که ضرورت دارد برنامه‌های مختلفی که منجر به محرومیت‌زدایی شود با جلب نظر مسئولان و مشارکت سرمایه‌گذاران به جد پیگیری شود.

انتهای پیام/62001/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول