اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس تاکید کرد

ضعف گلستان در بخش صنعت / تعطیلی 28 کارخانه پنبه به دلیل سیاست‎های نادرست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس گفت: استان گلستان از ابتدا یک استان کشاورزی بود، به همین دلیل در بخش صنعتی ضعیف باقی ماند.

ضعف گلستان در بخش صنعت / تعطیلی 28 کارخانه پنبه به دلیل سیاست‎های نادرست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رحمت‎الله نوروزی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران شهرستان علی‎آبادکتول اظهار داشت: در دولت هشتم با پیگیری‎های شهید صادقی نماینده فقید مردم شهرستان علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، مجوز نواحی صنعتی شدن در استان اخذ شد و در همین راستا شهرک صنعتی علی‎آبادکتول نیز ساخته شد.

وی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی، به دلیل واردات بی‎رویه پنبه و سیاست‎های نادرست مسئولان وقت کشاورزی و جهاد کشاورزی، 28 کارخانه پنبه بعد از انقلاب تعطیل شد.

هیچ گام اساسی در زمینه طلای سفید گلستان برداشته نشده است

نماینده مردم شهرستان علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: استقلال کشور به کشاورزی است و استان گلستان نیز به سرزمین طلای سفید شناخته می‎شود اما هیچ گام اساسی در این زمینه برداشته نشده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: احیای کارگروه پنبه در دولت احمدی‎نژاد مطرح شد، ولی کار چندانی انجام نشد.

وی افزود: ستاد الگوی کشت و یکپارچه‎سازی اراضی کشاورزی و مکانیزه شدن کشاورزی باید با قوت بیش‌تری انجام شود و در حوزه کشاورزی نیاز به کار و تلاش جدی است ما در این راستا از رئیس مجلس برای معرفی توانمندی‎های استان، دعوت کردیم که در استان حضور یافتند.

ظرفیت بالای گردشگری در گلستان نیازمند توجه بیش‌تر

نوروزی با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری در استان اظهار داشت : استان گلستان در حوزه گردشگری، به ویژه در غرب و شرق استان و همچنین شهرستان علی‎آبادکتول، از توانمندی بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان علی‎آبادکتول با چشم‎اندازهای زیبایی مانند، دهنه محمدآبادکتول، دهنه زرین‎گل، امام‎زاده برفتان، امام‎زاده گنو، امام‎زاده الستان، امام‎زاده مایان و امام‎زاده معصوم‎آباد فندرسک از بضاعت‎های خوب و ویژه‎ای برخوردار است.

برنامه‎ریزی عملیاتی‎ برای طبیعت زیبای گلستان انجام نشد

وی افزود: برنامه‎ریزی عملیاتی‎ تاکنون برای مناطق و طبیعت زیبای استان و به خصوص شهرستان، انجام نشده است به همین دلیل رقم بیکاری ما بالا بوده و در اشتغال رتبه بالایی نداریم.

نماینده مردم شهرستان علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در خصوص طرح گردشگری آبشار کبودوال، 500 میلیون تومان، توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تخصیص یافت که 150 میلیون تومان دریافت شد.

نوروزی ادامه داد: رفع حریم شغال‎تپه و جذب اعتبار برای امام‎زاده شیخان، دهنه محمدآباد و دهنه زرین‎گل، در سال آینده برای تبدیل به مناطق گردشگری در دستور کار است.

وی درخصوص دیگر اقدامات انجام شده گفت: مجمع نمایندگان استان، نخستین گام تعاملی با مدیران ملی، استانی و شهرستانی برای شناسایی و معرفی توانمندی‎ها و بررسی مشکلات استان را انجام دادند.

جذب 25 میلیارد برای تثبیت اشتغال و صیانت از امر تولید از وزیر کشور

نماینده مردم شهرستان علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث صنعت و صنایع تبدیلی، توانستیم 25 میلیارد برای تثبیت اشتغال و صیانت از امر تولید از وزیر کشور اعتبار جذب کنیم و جذب اعتبار از سوی ما انجام شده و پیگیری‎های بعدی آن برعهده مدیران استانی است.

وی ادامه داد: همچنین برای حل مسائل شهرک صنعتی فاضل‎آباد و علی‎آبادکتول، جلساتی با مدیران استانی و شهرستانی برگزار شده و در حال پیگیری است.

علی‎آبادکتول نیازمند تدوین سند جامع گردشگری

نوروزی گفت: شهرستان علی‎آبادکتول و بخش کمالان دارای فضای بسیار خوب و ویژه برای کسب و کار و به خصوص سرمایه‎گذاری در زمینه گردشگری است و برای بهره‎برداری جامع از این ظرفیت‎ها با توجه به توانمندی‎های شهرستان نیاز است که یک سند جامع گردشگری تدوین شود.

انتهای پیام/2307/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول