اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود خبر داد

احداث کارخانه بازیافت زباله در لنگرود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود از احداث و راه‌اندازی کارخانه بازیافت مکانیزه در این شهرستان خبر داد.

احداث کارخانه بازیافت زباله در لنگرود

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، منوچهر مهدی‌پور در جلسه شورای این شهر با اشاره به وضعیت پسماند لنگرود، اظهار کرد: اکنون زباله‌های شهرستان لنگرود پس از جمع‌آوری در مکان دپوی زباله که در منطقه استخر کیاکلایه مقابل پارک فجر قرار دارد توسط خودروهای سنگین به منطقه «آلمان لنگه» بخش اطاقور لنگرود منتقل شده و دفن می‌شود.

وی درباره جلوگیری از آلودگی استخر و انتقال بیماری‌های مسری و پراکنش زباله در محل دپوی زباله، تصریح کرد: زمینی به وسعت 250 متر در مقابل پارک فجر بتن‌ریزی و دیوارکشی شده تا زباله‌های کنترل و جمع‌آوری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود انباشت روزانه بیش از 130 تن زباله در طبیعت این شهر را تلاش برای تخریب محیط زیست دانست و افزود: برای کنترل و جلوگیری از تداوم پیامدهای زیست‌محیطی، ساخت کارخانه بازیافت در لنگرود امری ضروری است.

وی زباله را طلای کثیف نامید و تصریح کرد: می‌توان این تهدید را به یک فرصت تبدیل کرد و با احداث و راه‌اندازی کارخانه بازیافت مکانیزه موجب کاهش آلودگی زیست‌محیطی، ارزش افزوده و اشتغال پایدار در منطقه شد.

مهدی‌پور با اشاره به جدول آنالیز زباله‌ها که 60 درصد زباله‌ها را از نوع «تر» تشکیل می‌دهند، متذکر شد: زباله تر تبدیل به کمپوست می‌شود.

وی با بیان اینکه روند بازیافت زباله از پشت در منازل آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: جمع‌آوری تفکیک شده زباله از مبدا تولید، بسیار مهم است.

به گفته این مسئول، با احداث کارخانه بازیافت مکانیزه 80 درصد زباله بازیافت و 20 درصد باقی‌مانده به همراه شیرابه دفن می‌شود.

وی افزایش همکاری مردم با ماموران شهرداری، تفکیک زباله در منزل برای کاهش تولید زباله و در نتیجه کاهش مشکلات جمع‌آوری و دفن آن، همچنین ایجاد محیطی بهداشتی و به دور از دپوی زباله را از اهداف شورای شهر و شهرداری لنگرود نامید.

مهدی‌پور آموزش و افزایش میزان اطلاعات مردم درباره اهمیت جمع‌آوری و دفن بهداشتی زباله را عامل مهم در زمینه چگونگی جمع‌آوری تفکیک شده زباله در منزل و نحوه تحویل آن به ماموران دانست و ابراز امیدواری کرد که با تمهیدات صورت گرفته جایگاه زباله در آینده نزدیک وضعیت مطلوب‌تری داشته باشد.

انتهای پیام/84002/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول