اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

خطری از ناحیه کارخانه سرب و روی زنجان را تهدید نمی‌کند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: استان همه تلاش خود را برای کنترل آلودگی کارخانه سرب و روی انجام داده و خطری استان را تهدید نمی‌کند.

خطری از ناحیه کارخانه سرب و روی زنجان را تهدید نمی‌کند

فیروز احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اقدامات کنترلی انجام شده برای مهار آلودگی‌های کارخانه سرب و روی اظهار داشت: با افزایش کنترل‌ها و فراهم کردن امکانات آلودگی‌های این کارخانه تا حد امکان کنترل شده است.

وی به اعتراض مسئولان کارخانه بعد از اعمال محدودیت‌ها اشاره کرد و افزود: آنها در اعتراض به محدودیت‌های اعمال شده، بحث کم کردن کارگران را هم مطرح کرده‌اند.

* می‌گذریم، اگر سلامت تهدید شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه بحث سلامت شوخی‌بردار نیست، اضافه کرد: استان بنا ندارد در مورد آلودگی‌های ایجاد شده توسط کارخانه سرب و روی کوتاه بیاید.

وی تاکید کرد: اگر آلودگی‌های کارخانه سرب و روی سلامت مردم را تهدید کند از آن می‌گذریم.

* جابه‌جایی کارخانه کار سنگینی است

احمدی جابه‌جایی کارخانه را با توجه به شرایط موجود کار سنگینی عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر همه اقدامات لازم برای کنترل عوامل آلودگی انجام شده است.

وی وظیفه استان را در کمک به جابه‌جایی کارخانه سرب  روی تحویل زمین، کمک به تغییر کاربری و پرداخت تسهیلات اعلام کرد و گفت: سایر امور باید توسط بخش خصوصی انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با تاکید مجدد بر سنگین بودن کار انتقال کارخانه سرب و روی به محل جدید تصریح کرد: استان با همه توان در صدد کمک به انجام این کار است ولی باید منتظر اقدامات مسئولان کارخانه در این رابطه بود.

وی با ایده‌آل توصیف کردن رعایت همه موارد لازم برای کنترل آلودگی اضافه کرد: ولی باید مستحضر بود که استان برای رفع آلودگی‌های شناسایی شده اقدامات متناسب و در حد توان انجام شده است.

احمدی نصب دستگاه تصفیه، کنترل چاه‌ها و رودخانه‌ها را از جمله اقداماتی اعلام کرد که برای بهبود وضع موجود انجام شده است.

* استان از همه توان برای کنترل استفاده کرده است

وی با تاکید بر اینکه استان از همه توان خود برای کنترل استفاده کرده است، ادامه داد: راه برای ارائه پیشنهادهای جدید و راهگشا از طرف هر کسی که باشد باز است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه مسئولان به هیچ وجه قصد پنهان‌کاری ندارند، اضافه کرد: در حال حاضر خطری استان زنجان از این بابت را تهدید نمی‌کند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد کم‌کاری ارگان‌های ذیربط، با قبول آنها کم‌کاری‌ها گفت: اگر ارگان‌ها به وظایف خود عمل می‌کردند، هزینه کنترل وضع موجود این‌ همه بالا نمی‌رفت.

احمدی در پاسخ به سئوالی در مورد انتقال پسماند کارخانه‌های سرب و روی کشور به استان زنجان گفت: اطلاعی از این موضوع ندارد ولی ‌بعداً به این سئوال پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام/73004/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول