اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ورود گندم‌های وارداتی به اردبیل گندم‌خیز

بلاتکلیفی کامیون‌داران حامل گندم در جلوی سیلو‌ها / ادعای تخلیه در اولین فرصت

خبرگزاری فارس: در حالی که استان اردبیل قطب تولید گندم آن هم از نوع مرغوب است، کامیون‌های حمل گندم وارداتی در جلوی سیلو‌های استان اردبیل در بلاتکلیفی به سر برده و در روزهای اخیر موفق نشدند گندم‌های حمل شده را تخلیه کنند.

بلاتکلیفی کامیون‌داران حامل گندم در جلوی سیلو‌ها / ادعای تخلیه در اولین فرصت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جمعی از این کامیون‌داران که همچنان در برابر سیلو‌های استان منتظر تخلیه بار خود هستند به شدت از بی‌برنامگی و بلاتکلیفی گله‌مند بوده و مدعی هستند مسئولان امر پاسخگوی خواسته‌های آنها در تخلیه بارها‌ی‌شان نیستند.

از این کامیون‌ها که بیش از 100 دستگاه در سیلو‌های مختلف این استان روزها‌ست در صف قرار گرفته و منتظر صدور مجوز برای تخلیه بارها هستند اخیراً خواسته شده بود علاوه بر مرکز استان در دیگر سیلوهای این استان نظیر جعفرآباد، بیله‌سوار، روح‌کندی تخلیه بار کنند که برخی از این کامیون‌داران با اعلام اینکه بارنامه‌شان به نام اردبیل است مدعی شدند حاضر نیستند 200 تا 300 کیلومتر مسافت اردبیل تا مغان را طی کنند تا در سیلوهای یاد شده اقدام به تخلیه کنند.

البته تعدادی از این کامیون‌داران با اذعان به اینکه تعدادی از هم‌صنف‌های آنها روزها‌ست در مقابل سیلوی روح‌کندی و جعفرآباد بیله‌سوار سرگردان هستند، رغبتی به حضور در شهرهای شمالی استان را ندارند چرا که یقین دارند با مراجعه به سیلوهای یاد شده چند روزی را باید در آنجا بلاتکلیف روزگار سپری کنند.

اغلب این کامیون‌ها که توسط شرکت خلیج فارس و آبادان از بنادر گندم بارگیری کرده و به اردبیل آمده‌اند در آب و هوای سرد اردبیل این روزها در صف‌های طولانی معطل و بلاتکلیف مانده‌اند و گویی پاسخی روشن از متولیان امر دریافت نمی‌کنند.

اما در این زمینه به سراغ مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل رفتیم و علت این بلاتکلیفی کامیون‌داران را پرسیدیم.

عباس کریمی به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: نیاز استان به گندم بر اساس برنامه‌ریزی‌های کشوری اعلام شده بود که گندم مورد نیاز از طریق بنادر به مقصد اردبیل بارگیری شده تا به ذخیره‌سازی به موقع اقدام شود.

وی بیان داشت: برنامه ما در حوزه حمل گندم این گونه بود که روزانه 500 تن گندم به استان حمل شود تا با جلوگیری از کمبود گندم در فصل زمستان با مشکلی خاص روبه‌رو نشویم.

این مسئول ادامه داد: به دلیل صعب‌العبور بودن جاده‌های استان اردبیل و ترس از یخبندان در هنگام بارش، بارگیری از پنجشنبه گذشته آغاز شده بود و ما در تعطیلات پنجشنبه و جمعه هفته گذشته تا پاسی از شب تخلیه گندم‌‌ها را که از بنادر آمده بودند انجام دادیم.

کریمی گفت: از طریق شرکت خلیج فارس و آبادان به صاحبان کامیون‌ها اعلام شده بود که بخشی از بارها را در سیلوی جعفرآباد و روح‌کندی تخلیه کنند که به ازای هر تن گندم 10 هزار تومان کرایه اضافی به آنها پیشنهاد شده بود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل بیان داشت: 60 نفر از این کامیون‌داران برای این کار اعلام آمادگی کردند و با مراجعه به دو سیلوی جعفرآباد و روح‌کندی بیله‌سوار تخلیه آغاز شده و در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارش‌هایی که از سیلو‌های یاد شده گرفتیم اغلب این کامیون‌ها تخلیه بار خود را انجام دادند و بر اساس بارنامه‌ها کرایه‌های خود را از شرکت‌های یاد شده دریافت می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: تخلیه در سیلوی اردبیل آغاز شده و به نظر می‌رسد تا پایان امروز بتوانیم تمام گندم‌های وارداتی را تخلیه و ذخیره‌سازی کنیم.

اما در پایان باید گفت مسئولان مدعی بودند از گندم مرغوب استان برای کارخانه‌های آردسازی و نانوایی‌ها ذخیره مناسبی داریم، در حالی که اکنون به جای گندم این استان، گندم وارداتی که از کیفیتی پایین برخوردار است به کارخانه‌های آردسازی سرازیر شده است و برای مردم اردبیل قابل هضم نیست که همچنان از گندم بی‌کیفیت و نان‌های نامرغوب و بی‌کیفیت حاصل از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/62001/ی40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول