اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش مطرح کرد

4 هزار و 500 هکتار از اراضی آبپخش زیر کشت گندم

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی آبپخش گفت: در سال جاری 4هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی آبپخش زیرکشت گندم قرار دارند.

4 هزار و 500 هکتار از اراضی آبپخش زیر کشت گندم

محمداسماعیل شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نقش کشاورزی بسیار مهم است و امیدوار هستیم در منطقه آبپخش شاهد تقویت کشاورزی باشیم.

وی ادامه داد: آبپخش یکی از قطب‌های مهم استان بوشهر در عرصه کشاورزی است و سهم بالایی از تولیدات کشاورزی استان را به خود اختصاص داده و در چند سال اخیر شاهد روند رو به رشد کشاورزی در این منطقه هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت کشاورزی و رشد شاخص‌های کشاورزی از مهم‌ترین مسائلی است که مسئولان جهاد کشاورزی آبپخش به منظور کیفیت‌بخشی به تولیدات کشاورزی و افزایش سطح تولیدات به طور جدی به آن توجه داشته‌اند.

شفیعی تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر در منطقه، امیدواری بسیار زیادی به افزایش میزان تولیدات کشاورزی ایجاد شده و انتظار می‌رود میزان تولیدات نسبت به سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

وی از تولید 50 درصد خرمای استان در آبپخش خبر داد و افزود: براساس آمار موجود در منطقه آبپخش 1.3 میلیون اصله نخل وجود دارد و براساس آمار موجود، قریب به 50 درصد از تولیدات خرمای شهرستان مربوط به این بخش است.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش بیان کرد: آبپخش در تولیدات گندم استان نیز نقش ارزنده‌ای دارد و حدود 10 درصد از تولیدات گندم استان بوشهر در اختیار آبپخش است.

شفیعی اذعان داشت: در سال جاری شاهد کشت گندم در 4 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی آبپخش هستیم که از این میزان حدود یک ‌هزار هکتار مربوط به کشت آبی و مابقی اراضی کشاورزی به کشت گندم دیم اختصاص داشته‌اند.

وی در پایان یادآور شد: از تمام توان و ظرفیت موجود برای رشد و توسعه کشاورزی آبپخش بهره برده و هیچ فرصتی را هدر نمی‌دهیم.

انتهای پیام/2451/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول