اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با توزیع برنج به نرخ دولتی

ماده غذایی اصلی ایرانیان در آبادان و خرمشهر نایاب شد

خبرگزاری فارس: همزمان با توزیع کیسه‌های برنج به نرخ دولتی از سوی اداره بازرگانی، برنج در آبادان و خرمشهر نایاب شده است.

ماده غذایی اصلی ایرانیان در آبادان و خرمشهر نایاب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، در چند روز اخیر به هر یک از مغازه‌ها، خواربار فروشی‌ها، سوپرمارکت‌های محلی و واحدهای صنفی شهرستان آبادان برای خرید برنج مراجعه کنید، با دست خالی و بدون خرید این ماده غذایی اصلی ایرانی‌ها به خانه برمی‌‌گردید.

شهروندان آبادانی از روز گذشته دیگر با صف‌های طویل خرید برنج دولتی روبرو نبوده و همچنان برای گرفتن برنج به نرخ دولتی یا نرخ بازار آزاد همه مغازه‌ها و واحدهای صنفی شهر را زیر پا می‌گذارند.

برنج جزیی از غذاهای اصلی و مهم ایرانیان است که به عنوان زینت سفره‌ها از آن استفاده نمی‌کنند بلکه به عنوان یک وعده غذای کامل در کنار خوراکی‌های دیگر توسط خانواده‌های ایرانی تناول می‌شود.

*مغازه داران آبادانی برنج را احتکار می‌کنند

یکی از شهروندان آبادانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: هفته گذشته برای خرید برنج به مغازه‌ای مراجعه کرده و یک کیسه برنج 10 کیلویی را به قیمت 45 هزار تومان خریدم.

کبری محمدی افزود: روز گذشته به دنبال تمام شدن برنج در منزل برای خرید به بازار رفته و متاسفانه دریغ از یک کیسه برنج چه به نرخ دولتی و چه به قیمت‌های بازار آزاد!!! که کیسه‌ای 45 هزار تومان خریداری می‌کردم.

وی در همین خصوص ادامه داد: این واضح و مشخص است که مغازه داران برنج را در شهر احتکار کرده و هیچ فرد یا گروهی مسئولیت کنترل بازار و نظارت بر این افراد سودجو را بر عهده ندارد.

این شهروند آبادانی با ابراز تاسف از وضعیت موجود در بازار گفت: با این وجود ممکن است قیمت هر کیسه برنج ده کیلویی از 45 هزار تومان در بازار آزاد بالاتر رفته و مردم با یک هجمه اقتصادی روبرو شوند.

*از صف‌های طولانی خرید برنج خسته شده‌ام

دیگر شهروند آبادانی در همین خصوص اظهار کرد: من مددجو کمیته امداد هستم و بیش از 65 سال سن دارم؛ قدرت خرید برنج کیسه‌ای 45  هزار تومان از طریق بازار آزاد را از قدرت خرید اقتصادی من خارج است.

زهرا افزود: از نظر جسمانی نیز قدرت ایستادن در صف‌های طولانی خرید برنج به نرخ دولتی را نداشته و با این حساب باید این ماده خوراکی اصلی را از سبد غذایی خود حذف کنم.

وی ادامه داد: ای کاش مسئولان به درددل افرادی بی بضاعت و از کار افتاده‌ای چون من توجه کرده و با توزیع برنج از طریق ارگان‌های دولتی کمیته امداد و بهزیستی به نرخ دولتی اقدام می‌کردند.

*برنج را جیره بندی کرده‌ام

سمیرا یکی از زنان خانه‌دار ساکن آبادان نیز با اشاره به جیره بندی برنج در خانه خود برای فرزندانش گفت: حوصله صف‌های طولانی خرید برنج از طریق عاملان توزیع دولتی را ندارم.

وی افزود: پخت برنج برای فرزندانم را جیره بندی کرده و در هفته دو بار برنج درست می کنم؛ تا علاوه بر صرفه جویی از ایستادن در صف‌های چند ساعته نیز معاف باشم.

سمیرا ادامه داد: فقط نمی دانم اگر نان نیز به صورت برنج جیره بندی شود و یا احتکار؛ چگونه شکم فرزندانم را سیر کنم.

*به صراحت احتکار هر گونه برنج در آبادان را رد می‌کنم

نائب رئیس مجمع امور صنفی شهرستان آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: به صراحت احتکار هر گونه برنج در شهرستان آبادان را رد می‌کنم.

احمد زندی افزود: برنج به راحتی از سوی عاملان فروش اداره بازرگانی شهرستان در بین شهروندان توزیع شده و افراد برای خرید به واحدهای صنفی عامل این ارگان مراجعه کنند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص علت‌های کم شدن برنج در بازار آبادان گفت: به سبب توزیع برنج با قیمت 28 تومان از سوی دولت در بازار، تجار از واردات این ماده خوراکی با قیمت‌های بالاتر خودداری می‌کنند.

زندی افزود: بازرسان مجمع امور صنفی به صورت شبانه روزی در بازار منطقه حاضر شده و در صورت هرگونه تخلف از سوی مغازه داران با آنان برخورد می‌کنند.

وی در پایان گفت: شهروندان هر کیسه برنج به نرخ دولتی را با مبلغ 28 هزار تومان دریافت کرده و در صورت هرگونه تخلف با شماره 124 تماس حاصل کنند.

ورده پورعبدی

انتهای پیام/72002/غ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول