اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالوس در بازدید از روند برداشت برنج

زیرساخت‌های کشاورزی چالوس تقویت شود

خبرگزاری فارس: فرماندار چالوس تقویت زیرساخت‌های بخش کشاورزی را ضروری عنوان کرد.

زیرساخت‌های کشاورزی چالوس تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، سید قدیر رضایی صبح امروز همراه با تعدادی از مسئولان شهری به منطقه فرج‌آباد این شهر رفته و علاوه بر بازدید از روند برداشت محصول برنج در چالوس، دقایقی با کشاورزان روزه‌دار نیز به گفت‌وگو نشست.

این مسئول در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس گفت: توسعه بخش کشاورزی با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر و فراهم شدن زیرساخت‌های این بخش به نحوی که با کمترین هزینه شاهد رونق کشاورزی و رفاه مردم باشیم مورد تاکید جدی دولت است.

وی با استناد به آیات و احادیث به ارزش و اهمیتی که دین اسلام برای کشاورزی مدنظر قرار داده  اشاره کرد و افزود: کشاورزی شغلی است که بیشتر پیامبران از جمله پیامبر اسلام نیز به آن روی آورده‌اند.

رضایی به جایگاه و اهمیت کشاورزی در اسلام پرداخت و افزود: اقتصاد اسلامی توجه زیادی به کشت، زرع و کشاورزی دارد و مبنای قراردادهای کشاورزی آن هم بر این اساس است که موضوع کشاورزی توسعه بیشتری پیدا کند و  به همین جهت جامعه را به بهره‌برداری از منابع طبیعی و معادن و آبادی زمین‌‌های بایر فراخوانده و پیشوایان دین نیز همواره با عمل خود مردم را به آن هدایت و تشویق می‌کردند.

این مسئول با اشاره به شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تصریح کرد: برای مقابله با تحریم‌ها و عملیاتی‌کردن این شعار باید از همه ظرفیت‌های بخش کشاورزی در شهرستان چالوس استفاده کنیم.

فرماندار چالوس سطح زیر کشت محصولات کشاورزی را امری ضروری دانست و اهمیت پویاتر شدن تشکل‌های کشاورزی را یادآور شد و بیان داشت: تقویت زیرساخت‌های بخش کشاورزی ضروری است و باید در این باره تلاش و کوشش بیشتری صورت گیرد و به سمت علمی‌تر ‌کردن کشاورزی حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: رشد بخش کشاورزی به عنوان بستری برای کسب اهداف توسعه در کشورهای در حال توسعه امری ضروری قلمداد می‌شود و بنابراین  در میان اهداف مورد نظر، بهبود و تقویت رشد اقتصادی و کاهش فقر، بهبود امنیت غذایی و حفظ منابع طبیعی بسیار مهم هستند.

رضایی خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی به دلیل گستردگی و پیوندهای قوی با سایر بخش‌های اقتصادی به عنوان موتور و محرک اولیه رشد اقتصادی عمل می‌کند و بنابراین توجه به این بخش بسیار مهم است.

در ادامه نیز رئیس جهاد کشاورزی چالوس عنوان کرد: چالوس در بخش کشاورزی در سال‌های اخیر روند رو رشد خوبی را تجربه کرده و محصولات کشاورزی آن نیز یکی از با کیفیت‌ترین محصولات کشاورزی شناخته می‌شود.

یزدانقلی خزایی درباره اهمیت مکانیزه شدن کشاورزی بیان داشت: بخش کشاورزی چالوس برای مکانیزه شدن هیچ مشکلی ندارد و ما آمادگی داریم تا در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس جهاد کشاورزی چالوس متذکر شد: در حال حاضر نیز کشاورزان زحمتکش چالوس برای دریافت کود شیمیایی برای امور کشاورزی خود هیچ مشکلی ندارد و هر زمان که درخواست خود را اعلام کند دراختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی در پایان اذعان داشت: همچنین جهاد کشاورزی چالوس این آمادگی را دارد تا با رهاسازی زنبور تریکوگراما برای مبارزه با آفات شالیزاری اقدام کند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول