اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست انجمن برنج

نرخ خرید برنج در خوزستان 40 درصد افزایش یافت

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن برنج خوزستان گفت: امسال با احتساب بالا رفتن هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت این محصول نسبت به سال گذشته، نرخ خرید توافقی برنج 40 درصد افزایش می‌یابد.

نرخ خرید برنج در خوزستان 40 درصد افزایش یافت

محمد سواری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به آغاز فصل برداشت محصول برنج در مهرماه اظهار داشت: همه ساله انجمن برنج استان جلسه‌ای با حضور تولیدکنندگان، نمایندگان تعاون روستایی، کارخانه‌داران، کارخانه‌های شالیکوب، خریداران برنج، سازمان جهاد کشاورزی برپا می‌کند که در آن قیمت تمام شده اعلام می‌شود.

وی با اشاره به جلسه اخیری که در همین راستا در اهواز برگزار شده است، افزود: قیمت تمام شده عنبر نجفی یا پایه کوتاه درجه 1 تحویل درب کارخانه از قرار هر کیلو 7000 ریال اعلام و قیمت شلتوک شفق درجه یک و دانیال یا (LD) درجه یک نیز به ترتیب 6 هزار و 500 و 5 هزار و 550 ریال تعیین شدند.

سواری در ادامه گفت: همچنین قیمت برنج درجه 2 عنبربو و شفق 6 هزار ریال و قیمت خرید توافقی نوع دانیال 5 هزار و 200 ریال اعلام شده است.

رئیس انجمن برنج خوزستان اظهار کرد: انتظار ما از مراجع نظارتی و حمایتی این است که قیمت کالا پایین بیاید تا مصرف کننده هم مشکلی برای خرید نداشته باشد.

این مسئول تشکل صنفی برنج در خوزستان تصریح کرد: هم اکنون قیمت ارز بالا است و واردات برنج نیز تا حد بسیار زیادی کاهش یافته به همین دلیل نیاز به حمایت بیشتر داریم تا به مصرف کننده فشار وارد نشود و بتوانیم برنج را که یکی از ارزاق اساسی محسوب می‌شود با نرخ مناسب در بازار عرضه کنیم.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه همکاران تولید کننده محصول و کشاورزان و کارخانه‌های شالیکوبی نیز متعهد به ارتقای کیفیت برنج تحویلی شده‌اند، افزود: همچنین از مسئولان و سازمان‌های نظارتی همچون سازمان صنعت، معدن، تجارت، دادگستری استان، اداره تعاون روستایی درخواست شد که اگر افرادی از این زمینه تخلف کردند و محصول برنج را به صورت غیرمتعارف فروختند با آنها برخورد جدی صورت گیرد تا با همکاری آنها بتوانیم بازار را تنظیم کنیم.

به گزارش فارس، برداشت انواع برنج خوزستان شامل عنبربو، شفق، دانیال، چمپا و کادوس به مدت یک‌ماه تا 40 روز به طول می‌انجامد. برنج در شهرستان‌های رامهرمز، اهواز، شوشتر، دشت آزادگان، خرمشهر، ایذه و باغملک کشت می‌شود.

همچنین بیشترین حجم تولید برنج در استان به ارقام دانیال و عنبربو اختصاص دارد.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول