اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابتی اردبیل:

7 میلیون نفر از بیماری دیابت در کشور رنج می‌برند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی استان اردبیل گفت: در کشور امروزه حدود 7 میلیون نفر از بیماری دیابت رنج می‌برند که 3 میلیون نفر از این تعداد شناسایی شده‌اند.

7 میلیون نفر از بیماری دیابت در کشور رنج می‌برند

سید شیوا اسبقیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به راه‌اندازی انجمن حمایت از بیماران دیابتی در سال 1382 در کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه بیماری دیابت یک اختلال در سوخت و ساز بدن می‌باشد امروزه متاسفانه افراد زیادی در جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی با اعلام اینکه 366 میلیون نفر از افراد جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند، اعلام کرد: به احتمال زیاد این تعداد افراد به 500 میلیون نفر برسد.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی استان اردبیل با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد از بیماران دیابتی کشور از بیماری خود اطلاعی ندارند، یادآور شد: برای حمایت از این بیماران دیابتی انجمن حمایت از بیماران در کشور راه‌اندازی شده است.

اسبقیان گفت: در استان اردبیل نیز بیش از 5 هزار نفر به بیماری دیابت مبتلا شده‌اند.

وی بیان داشت: از جمله فعالیت‌های این انجمن تشکیل پرونده برای بیماران، ویزیت رایگان برای بیماران بی‌بضاعت توسط پزشکان معتمد انجمن، ایجاد تسهیلات لازم جهت بستری بیماران دیابتی، تقبل هزینه آزمایشگاه جهت بیماران دیابتی بی‌بضاعت، تخصیص وام‌های قرض الحسنه، تشکیل کلاس‌های آموزشی و کلاس تغذیه، تامین شکر مخصوص بیماران و دستگاه‌های تست قند خون برای بیماران می‌باشد.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی استان اردبیل افزود: عوامل به وجود آورنده دیابت هنوز هم ناشناخته است ولی عوامل ژنتیکی، چاقی و کم‌ تحرکی نقش مهمی در ابتلای فرد به دیابت دارند.

اسبقیان در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با بیان اینکه بیماری دیابت بیماری است که فقط با انجام آزمایش ساده قند خون می‌توان این بیماری را تشخیص داد، تصریح کرد: مهمترین علامت این بیماری گرفتگی عروق است که در این وضعیت رگ بسته می‌شود.

انتهای پیام/62003/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول