اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌در بازدید خبرنگاران از مرکز مطرح شد

‌10 درصد جمعیت کردستان دیابت دارند/بهره‌برداری از کلینیک ‌دیابت سنندج

خبرگزاری فارس: کلینیک تخصصی دیابت اهدایی مرحوم حاج محمدصدیق لطفی خیر سلامت کردستانی هم‌اکنون با 75 درصد پیشرفت فیزیکی در سنندج در حال احداث است.

‌10 درصد جمعیت کردستان دیابت دارند/بهره‌برداری از کلینیک ‌دیابت سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سوسن لطفی فرزند حاج محمدصدیق لطفی ظهر امروز در مراسم بازدید خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خیرین استان از اتن مرکز گفت: این کلینیک در زمینی به مساحت 600 متر مربع در محوطه داخلی بیمارستان توحید سنندج در حال ساخت است.

وی افزود: زمین موردنیاز برای ساخت این کلینیک تخصصی به منظور ارائه خدمات بهتر به بیماران دیابتی در اختیار ما قرار گرفت که بر اساس نیازهای بیمارستان نقشه مشخصات فنی توسط دانشگاه علوم پزشکی تهیه شده است.

لطفی اضافه کرد: عملیات اجرایی کلینیک دیابت در سال گذشته آغاز شده و از محل سرمایه‌های مرحوم پدرم در حال اجراست.

وی تصریح کرد: کلینیک تخصصی دیابت بیمارستان توحید سنندج با زیربنای 500 مترمربع در یک طبقه شامل اتاق پزشکان، اتاق پرستاران، اتاق مشاوره تغذیه، اتاق مامایی، اتاق جراحی صغیر، سالن کنفرانس و بخش آزمایشگاهی و سایر قسمت‌های خدماتی است.

کلینیک تخصصی دیابت با هزینه و سرمایه اهدایی مرحوم حاج محمدصدیق لطفی در داخل بیمارستان توحید سنندج در مجاورت سایر امکانات درمانی بیمارستان به منظور رفع مشکلات درمانی بیماران دیابتی احداث شده است.

* 10 درصد کردستانی‌ها دیابتی هستند

رئیس مرکز دیابت استان در این بازدید اعلام کرد: بر اساس کارهای تحقیقاتی 10 درصد از جمعیت استان کردستان دیابتی هستند.

نادیا شکیبا با اشاره به اینکه از جمعیت 1.5 میلیون نفر استان، 150 هزار نفر دارای بیماری دیابت هستند، تصریح کرد: از این میزان فقط 50 درصد آنان از بیماری خود اطلاع‌ دارند.

وی بر آموزش دادن به بیماران دیابتی تاکید کرد و افزود: با توجه به گستردگی شیوع این بیماری در جامعه می‌تواند عواقب ناگواری از جمله مختل کردن سیستم‌های بدن و عوارض کلیوی، قلبی و عروقی و حتی در برخی موارد قطع اعضا را به دنبال داشته باشد.

رئیس مرکز دیابت کردستان بر شناسایی افراد مبتلا به دیابت در استان تاکید و گفت: در حال حاضر 12 هزار بیمار دیابتی دارای پرونده و تحت پوشش این مرکز هستند.

شکیبا در پایان خاطر نشان کرد: این مرکز از نظر نیروی انسانی مجرب مشکلی ندارد اما کمبودهایی در زمینه امکانات وجود دارد که امیدواریم به زودی برطرف شود.

انتهای پیام/‌79005/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول