اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ارتقای سلامت کودکان صورت گرفت

برگزاری کارگاه آموزشی تشخیص بیماری‌های کودکان در کهگیلویه

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با اشاره به اهمیت سلامت کودکان گفت: به همین منظور کارگاه آموزشی تشخیص بیماری‌های کودکان در کهگیلویه برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی تشخیص بیماری‌های کودکان در کهگیلویه

سیدعبدالحسین موسویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: کارگاه مراقبت‌های ادغام یافته ناخوشی‌های اطفال (مانا) برای کاردان‌ها و کارشناسان بهداشت خانواده شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: در مراقبت‌های ادغام یافته، نحوه ارزیابی کودک از نظر نشانه‌های خطر، بیماری‌های شایع، سوء تغذیه، روش‌های درمان و پیشگیری از بیماری‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در کارگاه مانا با نحوه مصاحبه با مادر، تشخیص درست نشانه‌های بالینی، انتخاب درمان مناسب، اقدامات مشاوره‌ای و مراقبت‌های پیشگیری آشنا شدند.

موسویان با اشاره به اهمیت سلامت کودکان زیر پنج سال و افزایش آمار مرگ کودکان در اثر سوانح و حوادث عنوان کرد: در برنامه مانا راهکارهای پیشگیری از این موارد به کارشناسان آموزش داده شد.

وی تصریح کرد: چگونگی برخورد با کودکان حادثه دیده، طبقه‌بندی و درمان کودکان از سایر مواردی بود که به کارشناسان بهداشت خانواده در دوره‌های آموزشی مانا ارائه داده شد.

موسوی گفت: شرکت‌کنندگان در این کارگاه آموزشی، چگونگی مواجهه با بیماری‌های اسهالی و عفونی، سوختگی‌ها و گزیدگی‌ها در کودکان را مورد ارزیابی قرار دادند.

مسئول بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: سلامت کودکان و نوجوان و نیز ارتقای آن یکی از شاخص‌های اصلی سلامت است که با وجود افزایش کارشناسان بهداشت در بخش‌ها و روستاهای مختلف ما شاهد هستیم که این شاخص روند رو به رشدی داشته است.

موسویان یادآور شد: تأسیس خانه‌های بهداشت در روستاها و ارائه خدمات بهداشتی و مشاوره‌ای به زنان باردار نقش مهمی در ارتقای سلامت مادران و کودکان سرزمین ما داشته است.

وی با مثبت ارزیابی کردن تشکیل چنین دوره‌هایی گفت: تشکیل چنین کارگا‌ه‌هایی باعث ارتقای سطح معلومات کارشناسان بهداشت و پرسنل درمانی می‌شود.

انتهای‌پیام/2571/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول