اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق خراسان‌جنوبی:

بیماری‎‌های قلبی عامل 30 درصد مرگ و میرها است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق و مسئول اجرای طرح پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیردار در کارکنان دولت در خراسان‌جنوبی، عامل 30 درصد مرگ‌ها را بیماری‌های قلبی دانست.

بیماری‎‌های قلبی عامل 30 درصد مرگ و میرها است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، طوبی کاظمی ظهر امروز در جلسه شورای اداری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، سرطان و فشار خون بالا از جمله این بیماری‌های غیر واگیر است.

وی افزود: طبق تحقیقاتی که از سال 83 تا 89 بر روی میزان مرگ و میرها در استان صورت گرفته مشخص شده است که 30 درصد مرگ‌ها بر اثر بیماری‌های قلبی، 13 درصد بر اثر سوانح غیر عمد و 11 درصد بر اثر سرطان است.

مسئول اجرای طرح پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیردار در کارکنان دولت در خراسان‌جنوبی ادامه داد: بیش از 80 درصد مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های غیر واگیردار قابل پیشگیری است به شرط آنکه درمان آن از دوران کودکی آغاز شود.

کاظمی، آموزش همگانی و انجام تست‌های غربالگری را در راستای پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیردار ضروری دانست و تصریح کرد: آزمایشات دوره‌ای این طرح در بسیاری از ادارات در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی نیز به اقدامات انجام شده در زلزله اخیر زهان اشاره کرد و گفت: این زلزله چهار شهرستان بیرجند، قاینات، درمیان و زیرکوه را تحت تاثیر قرار داد.

محمدعلی آخوندی به تخریب 193 واحد بالای 80 درصد، 583 واحد حدود 60 درصد و یک‌هزار و 300 واحد کمتر از 30 درصد اشاره کرد و افزود: تاکنون 650 زمین لرزه با ریشتر کم در این منطقه رخ داده است.

وی از اختصاص یک‌میلیارد و 250 میلیون تومان برای احداث جاده محور اوجان – عباس‌آباد به طول 18 کیلومتر از محل اعتبارات مدیریت بحران خبر داد و اظهار کرد: همچنین مقرر شده اداره کل راه و شهرسازی استان نیز یک‌میلیارد و 250 میلیون تومان برای احداث این محور اختصاص دهد.

انتهای پیام/69002 /و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول