اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

11 بهمن‌ماه به میزبانی یزد

دوازدهمین همایش انجمن علمی پریودنتولوژی ایران برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دوازدهمین همایش و دومین سمپوزیوم انجمن علمی پریودنتولوژی ایران از برگزاری سمیناری با عنوان انجمن علمی پریودنتولوژی ایران به میزبانی یزد خبر داد.

دوازدهمین همایش انجمن علمی پریودنتولوژی ایران برگزار می‌شود

احمد حائریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: این همایش سه روزه روزهای 11 تا 13 بهمن ماه سال جاری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در هتل صفاییه یزد برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 11 بهمن ماه روز اول همایش، کارگاه‌های تخصصی پریو و ایمپلنت برگزار خواهد شد.

حائریان درمان‌های پریودنتال و ایمپلنت مبتنی بر شواهد را از مهم‌ترین محورهای این همایش برشمرد و عنوان کرد: همایش انجمن علمی پریودنتولوژی ایران، شامل دو پانل تخصصی در زمینه جراحی‌های موکوژنژیوال و پری ایمپلنتایتیس با حضور اساتید مجرب پریودنتولوژی همچنین تعدادی سخنرانی در زمینه طبابت مبتنی بر شواهد با حضور اساتیدی از دانشگاه تورنتو کانادا و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواهد بود.

رئیس دومین سمپوزیوم انجمن علمی پریودنتولوژی ایران خاطرنشان کرد: در این همایش چند مقاله مروری نظام‌مند و تعدادی پوستر در زمینه‌های پریو و ایمپلنت ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه این همایش دارای امتیاز بازآموزی است، بیان کرد: مهلت ارسال مقالات برای ارائه در این همایش پایان یافته است.

حائریان اظهار داشت: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت همایش به آدرس www. yazdperio. ir  مراجعه کنند.

پریودنتولوژی یا پریودنتیکس (ریشهٔ یونانی «پریو» به معنای اطراف دهان و «اودونس» به معنای دندان است) یک تخصص دندانپزشکی است که به مطالعهٔ ساختارهای مکمل دندان، بیماری‌ها و شرایط ایجاد آنها می‌پردازد. این ساختارهای مکمل با عنوان‌های periodontium که شامل لثه‌ها، alveolar bone(استخوان لثه)، cementum (مینای دندان) و periodontal ligament (لیگامان پریودنتال) می‌شود.

دندانپزشک عمومی که موفق به گذراندن این دوره می‌شود به عنوان پریودنتیست یا متخصص پریو شناخته می‌شود.

انتهای پیام/2464/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول