اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

3.5 درصد تولیدات کشاورزی کشور از گلستان تامین می‎شود/ 750 واحد فعال صنعتی داریم

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: گلستان دارای 70 نوع محصول است که 3.5 درصد تولیدات کشاورزی کشور را تامین می‎کند.

3.5 درصد تولیدات کشاورزی کشور از گلستان تامین می‎شود/ 750 واحد فعال صنعتی داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت بعدازظهر امروز در حاشیه دیدار با سفیر چین در ایران و هیئت همراه در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: گلستان به خاطر موقعیت جغرافیایی و همجواری با کشورهای آسیای میانه، برخورداری از مرزهای خشکی و داشتن زبان و فرهنگ مشترک با کشورهای CIS حائز اهمیت برای روابط تجاری و اقتصادی است.

وی تنوع قومیتی در گلستان را از دیگر مزایای استان برشمرد و تصریح کرد: بیش از 15 قوم در گلستان در کنار هم در فضای مسالمت‎آمیزی دوستانه و برادرانه با یکدیگر زندگی می‎کنند و به همین دلیل از گلستان به عنوان ایرانی کوچک یاد می‎شود.

گلستان دارای دو گمرک و پایانه صادراتی است/ گندم گلستان رتبه اول را در مرغوبیت دارد

استاندار گلستان بیان داشت: این منطقه از لحاظ ژئوپولوتیک مهم بوده و دسترسی به بازارهای منطقه که چیزی حدود 250 میلیون نفر را شامل می‎شود، دارای اهمیت است.

قناعت برخورداری گلستان از داشتن دو گمرک و پایانه صادراتی را از دیگر مزیت‎های استان برشمرد و گفت: وجود فرودگاه بین‎المللی، جاده ترانزیتی، برخورداری از بندر خصوصی خواجه‎نفس، راه‎آهن گرگان- اینچه‎برون مزیت‎هایی است که می‎تواند در ایجاد روابط، مهم تلقی شود.

وی در خصوص قابلیت‎های کشاورزی گلستان ابراز داشت: 660 هزار هکتار اراضی زراعی در گلستان وجود دارد و در خصوص کشت گندم به لحاظ شاخص تولید، رتبه چهارم کشور و از لحاظ مرغوبیت این محصول، رتبه اول را در کشور داریم.

تولید 60 درصد دانه‎های روغنی کشور در گلستان/ فعالیت بیش از 5 میلیون واحد دامی در گلستان 

استاندار گلستان با بیان اینکه 60 درصد دانه‎های روغنی کشور در گلستان تولید می‎شود عنوان کرد: گلستان در زمینه تولید دانه‎های روغنی مقام اول را در کشور داراست و در بخش پرورش دام و طیور بیش از پنج میلیون واحد دامی در گلستان مشغول فعالیت هستند.

قناعت با بیان اینکه گلستان از 750 واحد فعال صنعتی برخوردار است افزود: 13 شهرک صنعتی و 9 ناحیه صنعتی در استان داریم، همچنین وجود مواد اولیه کافی برای صنایع تبدیلی، وجود معادن فعال زغال‌سنگ، ید و کربنات کلسیم باعث ایجاد واحدهای فعال معدنی در استان گلستان شده است.

وی اظهار داشت: شهرک یک‎هزار هکتاری اترک، منطقه ویژه اقتصادی، پتروشیمی گلستان، سایت پرورش میگو از واحدهای بزرگی هستند که با راه‎اندازی آنها زمینه خوبی برای ایجاد واحدهای صنعتی در استان فراهم می‎شود.

استاندار گلستان در پایان عنوان کرد: مصوبه‎ای از هیئت دولت داریم که پروژه‎های گردشگری و شیلاتی با رعایت الزامات زیست‌محیطی در جزیره آشوراده در دستور کار استان قرار بگیرد که یکی از سرمایه‎گذاران داخلی استان برنده مناقصه شد و با چند سرمایه‎گذار چینی مذاکره داشتند و بازدیدی نیز از این جزیره صورت گرفت که امیدواریم فتح بابی برای پیشرفت و توسعه باشد.

انتهای پیام/2307/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول