اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره دامپزشکی صومعه‌‌سرا خبر داد

جلوگیری از عرضه مرغ زنده در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: مدیر اداره دامپزشکی صومعه‌سرا از جلوگیری عرضه و کشتار مرغ زنده در این شهرستان خبر داد.

جلوگیری از عرضه مرغ زنده در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، فتح‌الله عربانی‌مستقیم در جمع اعضای شورای بهداشت این شهرستان با اشاره به تولید و پرورش غیر بهداشتی مرغ و کشتار غیر شرعی آن در برخی مناطق صومعه‌سرا، اظهار کرد: جلوگیری از تولید و کشتار غیرمجاز مرغ نیازمند عزمی بلند و محکم در صومعه‌سرا است.

وی با بیان اینکه تولید مرغ بومی و کشتار غیر شرعی آن یکی از بزرگ‌ترین معضل بهداشتی در گیلان است، تصریح کرد: در سال گذشته سه شهرستان فومن، شفت و صومعه‌سرا طرح منع عرضه مرغ بومی را مطرح کردند و پیگیر شدند اما به دلیل همکاری نکردن دیگر شهرستان‌های استان، این طرح اجرایی نشد.

مدیر اداره دامپزشکی صومعه‌سرا اضافه کرد: اجرای موفق طرح‌ها و برنامه‌های حوزه بهداشتی تنها در گرو همکاری و تعامل تمام دستگاه‌ها در ابعاد وسیع است.

وی صومعه‌سرا را بزرگ‌ترین تولید کننده گوشت سفید در استان دانست و افزود: از این پس از عرضه و کشتار مرغ زنده در صومعه‌سرا با جدیت جلوگیری می‌شود.

عربانی‌مستقیم با تصریح بر اینکه نظارت بر عرضه مرغ و کشتار آن در صومعه‌سرا به شدت اجرا می‌شود، ادامه داد: این نظارت‌ها با حضور ناظران بهداشتی و ناظران شرعی نماینده ولی فقیه در استان حتی در کشتارگاه‌ها و بازارهای محلی نیز انجام می‌شود.

وی به اهمیت حضور ناظران شرعی در کشتارگاه‌ها اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از عرضه مرغ مردار حضور ناظران شرعی در کشتارگاه‌ها ضروری بوده و خطوط ریل کشتار بدون حضور ناظران و نمایندگان شرعی راه‌اندازی نمی‌شود.

مدیر اداره دامپزشکی صومعه‌سرا با تاکید بر اطمینان از عرضه مناسب مرغ در این شهرستان، خاطرنشان کرد: خرید مرغ بهداشتی و مناسب حق مردم است.

وی با اشاره به تولید و عرضه مرغ بومی در صومعه‌سرا، متذکر شد: پرورش و تولید مرغ صنعتی به صورت مستقیم اقدام پرورش مرغ بومی را زیرسئوال برده است.

عربانی‌مستقیم یادآور شد: بهداشت مرغ صنعتی در شرایط کنونی به اندازه رعایت موازین بهداشتی در چرخه تولید مرغ بومی از اهمیت و ضرر ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه بیماری مرغ‌های آمریکای لاتین به روشی باور نکردنی در بین مرغداری‌های گیلان و صومعه‌سرا شیوع پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: مقررات بهداشتی از حجم این بیماری‌ها می‌کاهد.

مدیر اداره دامپزشکی صومعه‌سرا زیرسئوال رفتن حقوق و قوانین بهداشتی در گیلان به بهانه بیکاری و اشتغال را امری خطرساز خواند و تصریح کرد: قانون نظارت شرعی بر کشتارگاه‌ها باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/84003/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول