اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی:

قیمت بالای تمام شده تولید سبب متضرر شدن مرغداران می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان ‌رضوی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده تولید بسیار بالاست و سبب متضرر شدن مرغداران می‌شود.

قیمت بالای تمام شده تولید سبب متضرر شدن مرغداران می‌شود

حسین صفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در حال حاضر مشکلی برای تامین گوشت در خراسان‌رضوی وجود ندارد و به مقدار فراوان گوشت در استان داریم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی با اشاره به وضعیت مرغداران استان گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده تولید برای مرغداران کیلویی 3 هزار و 700 تومان بوده که مقدار زیادی است؛ اما با قیمت 3 هزار تومان از او خریداری می‌شود که سبب متضرر شدن کیلویی 700 تومان به مرغدار خواهد شد.

صفرپور خاطر نشان کرد: به خاطر تامین نهاده دامی افزایش قیمت تولید برای مرغدار به وجود آمده است و این ضرر را مرغدار بسیار سخت می‌تواند جبران کند.

وی یادآور شد: در این راستا جلسه‌ای با مسئولان استانی گذاشته شد و جهاد کشاورزی پیشنهاد داد تا سازمان صنعت، معدن و تجارت 4 هزار تن نهاده را در اختیار مرغدار قرار دهد تا از زیان آنها جلوگیری شود و امید به جوجه‌ریزی برای تامین مرغ در مرغداران به وجود آید.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی افزود: شرکت پشتیبانی در قالب مشخصی مرغ خریداری می‌کند و چون وزن مرغ سنگین است در حال حاضر نمی‌تواند مرغ را از مرغدار خریداری کند و جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی برای حمایت از مرغدار خواسته تا موضوع اندازه مرغ برداشته شود و مرغدار با قیمت مناسب مرغ خود را تحویل بازار دهد.

صفرپور تاکید کرد: 120 هزار تن در سال گوشت مرغ در خراسان‌رضوی تولید می‌شود که متناسب با نیاز استان است و نیاز به واردات از خارج استان برای تامین گوشت نیست اما سازمان صنعت، معدن و تجارت اعتقاد دارد سرانه مصرف بالاست و چون مشهد شهری زائرخیز است نیاز به واردات در استان وجود دارد.

وی با اشاره به تجهیز مرغداری‌های خراسان‌رضوی به سیستم‌های نوین اظهار کرد: هزار و 320 مرغداری مجوزدار در خراسان‌رضوی فعالیت می‌کنند که 20 درصد آنها به سیستم‌های نوین مجهز شده‌اند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی افزود: مجهز شدن مرغداری‌ها به سیستم‌های نوین سبب صرفه‌جویی در سوخت و کاهش هزینه تولیدی مرغدار می‌شود که 350 تومان در هر کیلو کاهش قیمت مرغ به وجود می‌آید و کاهش قیمت تولید سود مرغدار و هزینه مصرف‌کننده را در پی دارد.

صفرپور با اشاره به تامین گوشت قرمز در خراسان‌رضوی گفت: هر سال 67 هزار تن گوشت قرمز در خراسان ‌رضوی تولید می‌شود که جوابگوی نیاز استان است و مازاد تولید به صورت گوشت بسته‌بندی و دام زنده از استان خارج می‌شود.

وی تاکید کرد: مرغوبیت و کیفیت گوشت خراسان‌رضوی سبب شده تا سایر استان‌ها از گوشت استان استفاده کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی یادآور شد: بالا بودن قیمت گوشت قرمز به خاطر تامین نهاده با قیمت بالا است و در حال حاضر قیمت گوشت وارداتی مانند گوشت برزیلی 120 درصد افزایش قیمت داشته است با این حال نمی‌توان انتظار داشت که قیمت گوشت گاو و گوساله تولید داخل تغییر نکند.

صفرپور اظهار کرد: در تولید دام استان هیچ‌گونه هورمونی برای رشد دام استفاده نمی‌شود و دامپزشکان در تمام واحدهای استان ناظر هستند تا تولیدات با کیفیت و سالم ارائه شود.

انتهای پیام/70002/ز40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول