اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دامپزشکی:

تلفات مرغداری‌ها 5 تا 6 درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دامپزشکی کل کشور گفت: در حال حاضر میزان تلفات در مناطق کانونی مرغداری‌ها به پنج تا شش درصد کاهش یافته است.

تلفات مرغداری‌ها 5 تا 6 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، محسن دستور ظهر امروز طی سفری یک روزه  به این شهرستان به منظور بازدید از مراکز تولیدی و صنعتی در عرصه دام و طیور و نیز افتتاحیه کارخانه تمام مکانیزه و تخصصی تولید انواع مکمل‌ها و پرومکس‌های غذایی دام و طیور و آبزیان در مجتمع بزرگ تولیدی سپاهان دانه پارسیان اظهار کرد: این سازمان به دنبال اجرای برنامه‌های زیرساختی برای کاهش ضایعات و تلفات مرغداری‌ها و دامداری‌ها در کشور است.

وی گفت: برنامه ساماندهی وضعیت بهداشتی دام‌ها، طیور و سیستم مراقبت فعال از اول سال جاری در کشور اجرا شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: در حال حاضر میزان تلفات در مناطق کانونی مرغداری‌ها به پنج تا شش درصد کاهش یافته است.

وی در پاسخ به تاثیر تحریم‌ها در تأمین واکسن و دارو گفت: اگر چه تحریم‌ها از نظر انتقال ارز مشکلاتی را به وجود آورده، اما تمام نیاز به تولید واکسن و دارو و حتی مواد اولیه آنها نیز تأمین شده و هیچ مشکلی وجود ندارد.

دستور از دامپزشکی به عنوان یکی از قطب‌های اساسی و بنیادی در زمینه بهداشت و سلامت جامعه یاد کرد و گفت: سازمان دامپزشکی کشور و ادارات تابعه  آن دراستان‌ها به دنبال این هستند که بتوانند سبد غذایی سالمی از انواع فرآورده‌های خام دامی بر سر سفره مردم آماده و نقش بی به دلیل خود را در بهداشت و سلامت انسانی به نحو احسن ایفا کنند.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های مستمر و پیگیر، دامپزشکی شهرستان مبارکه را به عنوان یکی از مراکزی دانست که دارای ظرفیت‌های بالقوه در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت دام و طیور است و توانایی سرمایه گذاری‌های بیش از این را نیز در این صنعت دارد.

این مسئول تاکید کرد: مساعدت لازم را نیز در زمینه تأمین نیروی انسانی در دامپزشکی این شهرستان که از کمبود نیروی متخصص رنج می‌برد، خواهیم داشت.

به گزارش فارس، در این سفر کارخانه مکانیزه و تخصصی تولید انواع مکمل‌ها و پرمکیس‌های غذایی دام، طیور و آبزیان با مساحتی در حدود 5 هزار مترمربع و با مبلغی در حدود 5 میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار و در ادامه با جلسه در حضور فعالان عرصه دامپزشکی و شنید مشکلات این عرصه به پایان رسد.

انتهای پیام/63013/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول