اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی اقلید خبر داد

معدوم شدن بیش از 17000 مرغ تاریخ گذشته در اقلید

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اقلید گفت: با پیگیری‌های انجام شده، 17 هزار و 405 کیلوگرم مرغ تاریخ گذشته در این شهرستان در این ماه ضبط و معدوم شده‌ است.

معدوم شدن بیش از 17000 مرغ تاریخ گذشته در اقلید

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اقلید نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده، 17 هزار و 405 کیلوگرم مرغ تاریخ گذشته در این شهرستان در این ماه ضبط و معدوم شده‌ است.

عباسعلی ابوالحسینی خاطرنشان کرد: یک واحد متخلف مرغ‌فروشی در شهر اقلید به دلیل بی‌توجهی به اخطارهای این شبکه و رعایت نکردن موارد بهداشتی به دستور قضایی و با حضور بازرس این شبکه، نمایندگان نیروی انتظامی و شبکه بهداشت این شهرستان تا اطلاع ثانوی پلمب شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان فارس نیز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: بیشتر بیماری‌ها در مرغداری‌ها در شرایط تهویه بد به وجود آمده و مرغ‌ها را مبتلا به بیماری تنفسی و دیگر امراض می‌کند.

قاسم رضائیان خاطرنشان کرد: پرنده برای رشد به هوای تازه نیاز دارد و هدف از نصب تهویه مناسب، کاهش گرد و غبار و گازهای مضر آمونیاک، اکسید کربن و افزایش اکسیژن است.

مدیرکل دامپزشکی فارس با اشاره به اینکه تهویه و دما از اهمیت ویژه‌ای در پرورش دام و طیور برخوردار است، افزود: بیشتر اوقات دستگاه‌های تهویه را برای کاهش هزینه سوخت در هوای سرد در درجه کم قرار می‌دهند که این کار اشتباه بوده، چراکه هوای تازه و تمیز به اندازه آب و غذا برای جوجه‌های گوشتی در حال رشد از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رضائیان از گرد و خاک، دی اکسید کربن، منواکسیدکربن، آمونیاک و بخار آب بسیار به عنوان آلوده کننده‌های اصلی هوای سالم نام برد و گفت: با افزایش این موارد دستگاه تنفس پرنده آسیب می‌بیند و کارایی تنفسی و عملکرد مرغ‌ها کاهش و احتمال شیوع بیماری تنفسی افزایش می‌یابد.

وی بیان داشت: تهویه مناسب و کافی در سنین مختلف پرورش طیور باید به نحوی انجام گیرد که میزان هوای لازم با توجه به وزن طیور قابل تنظیم باشد.

انتهای پیام/2448/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول