اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

باید از ظرفیت‎های چین و ایران برای رشد و توسعه دو ملت استفاده کنیم

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: باید از ظرفیت‎های دو دولت برای رشد و توسعه دو ملت استفاده کنیم.

باید از ظرفیت‎های چین و ایران برای رشد و توسعه دو ملت استفاده کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت ظهر امروز در دیدار با سفیر چین در ایران و هیئت همراه اظهار داشت: مشترکات فراوانی بین دو کشور ایران و جمهوری خلق چین در عرصه جهانی وجود دارد و هر دو کشور مستقل هستند.

وی به مشترکات مختلف دو کشور ایران و چین اشاره کرد و بیان داشت: مردمی بودن نظام‎های دو کشور، موضع‎گیری‎های مشترک در بعضی مسائل دنیا، موضع‎گیری‌های مشترک در خصوص کشور سوریه، همکاری بسیار خوب دولت و ملت چین به لحاظ تحریم‎های یکطرفه آمریکا علیه ایران از مهمترین مشترکات بین این دو کشور است.

موضع‎گیری خوب چین در نشست 1+5 را ملت ایران هیچگاه فراموش نمی‎کند

استاندار گلستان ادامه داد: موضع‎گیری خوب چین در نشست 1+5 را ملت ایران هیچگاه فراموش نمی‎کند و محبت‎هایی که این کشور در جنگ تحمیلی از طرف کشور بعث صدام به ایران تحمیل شد و ما از آن به عنوان دفاع مقدس یاد می‎کنیم ستودنی است لذا دوست داریم روابط اقتصادی گسترده‎ای با جمهوری خلق چین داشته باشیم.

اصل سود سرمایه را تضمین می‎کنیم

قناعت در خصوص قانون سرمایه‎گذاری بیان داشت: اصل سود سرمایه را تضمین می‎کنیم و امکان اخذ تسهیلات از صندوق توسعه ملی نیز وجود دارد اما انتقال تکنولوژی مستقل با مشارکت طرف گلستانی در زمینه‎های کشاورزی، گردشگری، صنایع وابسته به کشاورزی و شیلات مورد توجه است.

پتروشیمی هتل پارتیا آماده سرمایه‎گذاران چینی است

وی با ارائه پیشنهاداتی، از سفیر خلق چین خواست تا در پروژه‎هایی که استان در حال اجرای آن است سرمایه‎گذاری شود و افزود: یکی از این پروژه‎های مهم پتروشیمی گلستان است که نزدیک به 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دیگری نیز پروژه هتل پارتیا است که 80 درصد رشد فیزیکی دارد.

استاندار گلستان راه‎آهن گرگان-مشهد را از دیگر پروژه‎های در حال انجام استان برشمرد و ابراز داشت: این پروژه برای استان بسیار مهم و حیاتی است که کار مطالعاتی آن به اتمام رسیده و در مرحله انتخاب پیمانکار است لذا برای اجرای پروژه از سوی استانداری گلستان آمادگی کاملی در این زمینه وجود دارد.

قناعت اضافه کرد: در تمامی مراحل اجرایی از پیمانکار و مجریانی که در این پروژه فعال هستند حمایت ویژه‎ای خواهد شد.

وی بیان داشت: پروژه‎های جدیدی را با مشارکت بخش خصوصی اعم از تولید الکتروموتورها، موتورهای سبک یک سیلندر و چندسیلندر را قرار است شروع کنیم.

گلستان آماده میزبانی از تجار و صنعت‎گران چینی است

استاندار گلستان گفت: گلستان آمادگی کامل دارد میزبان هر استانی از کشور جمهوری خلق چین در حوزه‎های تجاری، صنعتی و اقتصادی باشد.

انتهای پیام/2307/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول