اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

طرح توسعه کشت زعفران تهیه و مصوب شد / مطالعات فاز اول پروژه GIS به تصویب رسید

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان از تهیه و تصویب پیش‎نویس طرح توسعه کشت زعفران در استان خبر داد.

طرح توسعه کشت زعفران تهیه و مصوب شد / مطالعات فاز اول پروژه GIS به تصویب رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: اجرای طرح جامع توسعه کشت زعفران توسط مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان تا پایان بهمن ماه سال‌جاری انجام می‎شود.

وی توسعه کشت زعفران را در استان یک ضرورت مهم خواند و تصریح کرد: همه باید نگاه توسعه‎ای و پیشرفت را در افزایش سطح کشت این محصول مورد توجه قرار دهند.

استاندار گلستان بیان داشت: تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه، کشت و صادرات زعفران لازم است در دستور کار قرار بگیرد.

قناعت به مزیت‎های کشت زعفران اشاره کرد و افزود: یک سال کشت در مقابل چندین سال بهره‌برداری، وزن کم، عدم نیاز به وسایل حمل و نقل مخصوص، سهولت نگهداری، اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان، هزینه کم، کمک به اقتصاد و سلامت خانواده، مقاوم در برابر سرما، نیاز آبی کم از مهمترین مزایای کشت این محصول تلقی می‎شود.

وی یادآور شد: زعفران در جهان اکنون از حالت ادویه خارج شده و خواص دارویی آن مورد تاکید قرار گرفته است و در دنیا بازار فراوانی را به خود اختصاص داده که انتظار داریم جهاد کشاورزی استان بخش ویژه‎ای را برای توسعه این محصول اعم از تشکیل تعاونی، تسهیلات ارزان قیمت، ساماندهی، جلوگیری از آفات و توسعه کشت زعفران اتخاذ کند.

استاندار گلستان ابراز داشت: اگر در استان 9 قلم کالا از برند استان تلقی می‎شوند باید زعفران گلستان نیز یک برند مناسب داشته باشد لذا ضرورت دارد از این فرصت به خوبی استفاده و نهایت بهره‎برداری را در این بخش داشته باشیم.

قناعت در خصوص طرح‌های تعیین شده برای سواحل استان بیان داشت: طرح تعیین شده سواحل استان به جای طرح تفضیلی جامع سواحل در کارگروه گردشگری جمع‌بندی و مصوب شود که این اقدام به منزله مصوبه شورا خواهد بود.

وی با اشاره به پروژه GIS شهرستان گرگان گفت: مطالعات فاز اول پروژه GIS به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان رسید و معاونت برنامه‌ریزی موظف است نسبت به اعتبارات لازم برای اجرای فازهای دوم، سوم، چهارم طی سال‎های برنامه پنجم توسعه از سرجمع اعتبارات تامین و اقدام کند.

استاندار گلستان در خصوص مشاور اجرای طرح مذکور اظهار داشت: انتخاب مشاور در اختیار مدیرکل آمار و اطلاعات استان قرار داده می‎شود.

انتهای پیام/2307/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول